Body image: Význam typu pleti v rozhodování spotřebitele

Název práce: Body image: Význam typu pleti v rozhodovaní spotrebiteľa
Autor(ka) práce: Maliniaková, Lucia
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Pešek, Ondřej
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom diplomovej práce je zistiť, či suchý typ pleti ovplyvňuje spotrebiteľovu spokojnosť so svojim výzorom a či prípadne zistená nespokojnosť v ňom vyvoláva túžbu vyzerať lepšie, ktorú uspokojuje spotrebným chovaním, presnejšie nákupom a spotrebou hydratačných pleťových prípravkov. Na základe zistených skutočností si práca kladie ako ďalší cieľ navrhnúť odpovedajúcu orientáciu marketingovej komunikácie pre vybraný segment. Práca nasleduje koncept koncentrovaného marketingu, ktorý začína segmentáciou trhu spotrebiteľov so suchým typom pleti v analytickom nástroji Data Analyzer a pokračuje výberom jedného segmentu k zacieleniu na základe bodového hodnotenia kritérií atraktivity. Po zvolení cieľového segmentu je jeho profil ďalej rozšírený prostredníctvom dotazníkového šetrenia. Práca je zakončená návrhom marketingovej orientácie pre vybraný segment, ktorá zachytáva výsledky zisteného vzťahu suchej pleti a body image z analýzy dát MML-TGI a dotazníkového šetrenia.
Klíčová slova: body image; spotrebné chovanie; suchá pleť; sebapojatie; segmentácia
Název práce: Body image: Význam typu pleti v rozhodování spotřebitele
Autor(ka) práce: Maliniaková, Lucia
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Pešek, Ondřej
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je zjistit, zda suchý typ pleti ovlivňuje zákazníkovu spokojenost se svým zevnějškem a zda v něm případně zjištěná nespokojenost vyvolává touhu vypadat lépe, kterou uspokojuje spotřebním chováním, přesněji nákupem a spotřebou hydratačních pleťových přípravků. Na základě zjištěných skutečností si práce klade jako další cíl navrhnout odpovídající orientaci marketingové komunikace pro vybraný segment. Práce následuje koncept koncentrovaného marketingu, který začíná segmentací trhu spotřebitelů se suchým typem pleti v analytickém nástroji Data Analyzer a pokračuje výběrem jednoho segmentu k zacílení na základě bodového hodnocení kritérií atraktivity. Po zvolení cílového segmentu je jeho profil dále rozšířen prostřednictvím dotazníkového šetření. Práce je zakončena návrhem marketingové orientace pro vybraný segment, která zachycuje výsledky zjištěného vztahu suché pleti a body image z analýzy dat MML-TGI a dotazníkového šetření.
Klíčová slova: spotřební chování; segmentace; sebepojatí; suchá pleť; body image
Název práce: Body image: The importance of skin type in consumer purchase behaviour
Autor(ka) práce: Maliniaková, Lucia
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Pešek, Ondřej
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The aim of this master´s thesis is to find out whether dry skin type influences the consumer´s satisfaction with his appearance and whether possible dissatisfaction can arouse purchase behaviour in meaning of purchasing and consuming miosturizing skin care products. Based on findings, thesis proposes next target to compose corresponding orientation of marketing communication for selected segment. Thesis follows a concept of concentrated marketing, which starts with market segmentation of consumers with dry skin type in analytical tool Data Analyzer and continues with selection of one particular segment to get a focuse on. After target segment is selected, questionnaire survey is used to enhance its profile. The thesis is finished up with draft of marketing orientation for selected segment. This marketing orientation captures the results of relation between dry skin type and body image revealed from data analysis MML-TGI and questionnaire investigation.
Klíčová slova: purchase behaviour; body image; self-esteem; dry skin type; segmentation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 9. 2015
Datum podání práce: 6. 5. 2016
Datum obhajoby: 7. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/56037/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: