Vliv reklamy na děti

Název práce: Vliv reklamy na děti
Autor(ka) práce: Kubíková, Edita
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Horová, Olga
Oponenti práce: Malecká, Eva
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce je zaměřena na reklamu a konkrétně na její vliv na dětskou část populace. Teoretická část pojednává o pojmech jako například marketing, marketingový mix a reklama. Zkoumá druhy reklam a reklamních médií a historii reklamy. Dále definuje a rozlišuje vlivy reklamy na různé věkové skupiny. Praktická část představuje vlastní dotazníkové šetření, které zkoumá přístup rodičů k reklamám a vliv reklamy na jejich děti. Dotazník je porovnán s rozhovorem s odborníkem, který se danou problematikou zabývá. Déle analyzuje a zhodnocuje rozhovor s Brand manažerem společnosti Mondelez, který poskytuje pohled na problematiku ze strany firmy. Závěrem rozebírá rozhovory s dětmi různých věkových kategorií a zkoumá jejich postoj k reklamě. Cílem bakalářské práce je zhodnotit, zda má reklama na děti pozitivní, neutrální či negativní vliv a popřípadě navrhnout vhodná řešení, jak se těmto vlivům bránit. Důležitou součástí je ukázat, jak k této problematice přistupují nadnárodní korporace, které vyrábí a prodávají výrobky určené dětem.
Klíčová slova: Spotřebitel; Děti; Reklama; Marketing
Název práce: The influence of advertising on children
Autor(ka) práce: Kubíková, Edita
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Horová, Olga
Oponenti práce: Malecká, Eva
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis is focused on advertising and specifically on its impact on children. The theoretical part discusses terms such as marketing, marketing mix and advertising. It also analyses types of advertisement, media and advertising history before moving on to define and distinguish the impacts of advertising on different age groups. The practical part presents its own survey which analyses the attitude of parents to advertising and the influence of advertising on their children. This survey is compared to an interview with an expert who deals with the issue. Subsequently, it analyses and evaluates the interview with the Brand manager of Mondelez, which provides a view of the issue from the side of the company. Finally, the practical part analyses interviews with children of different ages and examines their attitude to advertising. The aim of the bachelor thesis is to evaluate whether advertising has positive, neutral or negative effect and alternatively propose appropriate solutions to resist these influences. The important part is to show how multinational corporations, which produce and sell products for children, approach the issue.
Klíčová slova: Advertising; Marketing; Children; Consumer

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 9. 2015
Datum podání práce: 29. 4. 2016
Datum obhajoby: 1. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/53904/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: