Platforma Unity 5 – její vlastnosti a použití při vývoji 2D počítačové hry

Název práce: Platforma Unity 5 – její vlastnosti a použití při vývoji 2D počítačové hry
Autor(ka) práce: Varga, Ervin
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Pecinovský, Rudolf
Oponenti práce: Vondráček, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá popisem herního vývojového prostředí Unity, jeho dostupnost, postavení na trhu, přednosti a možnosti tvorby 2D her. Práce se nejvíce zaměřuje na to, jak se po-mocí nástrojů Unity tvoří 2D hry od samotného začátku až po možnosti vydaní na plat-formu Windows. Popsány jsou nástroje pro práci s objekty, nasimulování fyzikálních zákonů, jako jsou gravitace a kolize, dále audio, kamera, práce se světlem, uživatelské rozhraní, nástroje pro vytváření scén, přecházení mezi nimi a také tvorba herního menu. Tyto nástroje jsou poukázány na projektu, který slouží jako názorná ukázka použití. Práce také popisuje největší konkurenty herního enginu Unity, jejich přednosti a nevýhody. Dá-le historii Unity, možnost zvolení si programovacího jazyka, a také výhody a nevýhody jejich použití v Unity. Z možných jazyků je vybrán jazyk C#, ve kterém se projekt vyví-jel.
Klíčová slova: Unity 5; MonoDevelop; C#; tvorba 2D her; herní engine; Unity Asset Store
Název práce: Platform Unity 5 - characteristics and use in the development of 2D computer games
Autor(ka) práce: Varga, Ervin
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Pecinovský, Rudolf
Oponenti práce: Vondráček, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis is aimed to describe the gaming development environment Unity, its accessi-bility to users, market position, advantages and possibilities for creating 2D games. The thesis focuses most on how to use tools to develop 2D games from the very beginning to various options of release them on platform Windows. Thesis describes tools for simulat-ing the physical laws such as gravity and collisions, as well as audio, camera, work with light effects, user interface, tools to create scenes, switching between scenes, as well as creating the game menu. These tools are shown on a project, which serves as a demonstration for how to use them. The thesis also describes the largest competitors in field of game engines, their ad-vantages and disadvantages. Furthermore, the history of Unity, the possibility of selecting a programming language as well as the advantages and disadvantages of their use in Uni-ty. From the available languages was selected language C#, in which projects were devel-oped.
Klíčová slova: Unity 5; C#; 2D game development; game engine; Unity Asset Store; MonoDevelop

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 7. 12. 2015
Datum podání práce: 4. 5. 2016
Datum obhajoby: 13. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/55438/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: