Management produktové kategorie v maloobchodu

Název práce: Continuous Management of a Retail Product Category
Autor(ka) práce: Pospíšilová, Lucie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Tahal, Radek
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The aim of the thesis is to describe the Czech retail industry and the practice used in the category management. The work compares and evaluates the current state of the ice-cream category management in different retail chains and recommends changes for the next ice-cream season for one of the retailers. The description of the retail industry and the introduction set the background for the thesis and the explanation of the continuous category management provides the framework for the analysis. The empirical part conducts the category planning step by step. The key parts are category assessment and category scorecard, which benchmark different stores in terms of assortment, display, price, and promo. Finally recommendations and conclusions are derived from the analysis to improve the category performance.
Klíčová slova: retail industry; category management; category planning; benchmarking
Název práce: Management produktové kategorie v maloobchodu
Autor(ka) práce: Pospíšilová, Lucie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Tahal, Radek
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je popsat trh maloobchodu v České republice a praktiky používané v category managementu. Práce porovnává a hodnotí současný stav kategorie zmrzlin a jejího managementu v různých maloobchodních řetězcích dále doporučuje změny pro nastávající sezónu zmrzlin v jednom z řetězců. Popis trhu uvádí do zkoumaného problému a vysvětlený category managementu poskytuje rámec pro praktickou část. Plánování kategorie je provedeno krok po kroku v praktické části. Klíčové části analýzy jsou hodnocení kategorie a scorecard kategorie, které srovnávají různé obchody z pohledu artiklů, vystavení, ceny a promocí. Závěry jsou vyvozeny z analýzy a nakonec jsou vytvořena doporučení pro zlepšení výkonnosti kategorie.
Klíčová slova: category management; maloobchod; benchmarking; category planning

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/International Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 13. 10. 2015
Datum podání práce: 6. 5. 2016
Datum obhajoby: 9. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/54769/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: