Product placement jako marketingový nástroj

Název práce: Product placement jako marketingový nástroj
Autor(ka) práce: Kincl, Albert
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Tahal, Radek
Oponenti práce: Beneš, Vladimír
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem práce je konkretizovat realizaci procesu umisťování výrobků do televizního vysílání s hlavním zaměřením na české prostředí. Analyzovat product placement jako marketingový nástroj a představit jeho možné formy a aktuální trendy. Přiblížit vývoj této marketingové komunikace a v neposlední řadě pojednat o pozitivech a negativech této specifické formy reklamy. Dále je pomocí dotazníkového šetření proveden výzkum ohledně vnímání product placementu v seriálech, sportovních přenosech a jiných televizních pořadech v České republice. Zjišťuje, jak je pojem znám a chápán v českém prostředí a z těchto poznatků jsou v závěru práce vyvozena případná opatření pro následnou možnost zlepšení realizace umisťování brandu nebo výrobků do televizního vysílání.
Klíčová slova: product placement; televizní vysílání; marketingový nástroj
Název práce: Product placement as a marketing tool
Autor(ka) práce: Kincl, Albert
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Tahal, Radek
Oponenti práce: Beneš, Vladimír
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this thesis is to describe thoroughly the execution of a product placement process in TV broadcasting with focus on the Czech Republic. So as to analyse product placement as a marketing tool and to introduce its possible forms and current trends. Moreover, to explain the development of this marketing communication and last but not least, discuss the strengths and weaknesses of this specific form of advertisement. Furthermore, questionnaire analysis is used to research the reception of product placement in TV series, sports broadcasting and other TV shows in the Czech Republic. It investigates the level of awareness and understanding of this phenomenon in the Czech landscape and these findings are main basis for the implications suggested for the improvement of brand or product placement strategies in TV broadcasting.
Klíčová slova: product placement; marketing tool; TV broadcasting

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 12. 2015
Datum podání práce: 20. 5. 2016
Datum obhajoby: 1. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/55511/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: