Chování a rozhodování spotřebitelů na trhu barev na vlasy

Název práce: Správanie a rozhodovanie spotrebiteľov na trhu farieb na vlasy
Autor(ka) práce: Kandríková, Monika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Kolouchová, Daniela
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom záverečnej práce je popísať súčasnú situáciu na trhu farieb na vlasy v Českej republike a na základe vlastného výskumu analyzovať správanie a rozhodovanie spotrebiteľov na tomto trhu. Cieľom je ďalej využiť získané informácie na odhalenie a charakterizovanie segmentov na trhu a následne sformulovať odporúčania využiteľné v marketingovej komunikácii. Prvá časť teoretickej práce je venovaná všeobecným poznatkom o správaní a rozhodovaní spotrebiteľov na trhu. Ďalšia jej časť sa zameriava na charakteristiku farieb na vlasy a ich špecifiká a zároveň predstavuje spoločnosti pôsobiace na trhu a ich aktuálnu ponuku produktov. V praktickej časti je popísaný proces primárneho výskumu, ktorý je realizovaný prostredníctvom dvoch metód - dotazníkov a pozorovania v teréne. Dáta z dotazníkového výskumu sú ďalej analyzované v programe IBM SPSS Statistics 18, čoho výsledkom je odhalenie a charakteristika segmentov na skúmanom trhu. V závere práce sú sformulované základné odporúčania na úrovni marketingového mixu.
Klíčová slova: spotrebné správanie; segmentácia trhu; farby na vlasy; marketingový výskum; rozhodovanie
Název práce: Chování a rozhodování spotřebitelů na trhu barev na vlasy
Autor(ka) práce: Kandríková, Monika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Kolouchová, Daniela
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem závěrečné práce je popsat současnou situaci na trhu barev na vlasy v České republice a na základě vlastního výzkumu analyzovat chování a rozhodování spotřebitelů na tomto trhu. Cílem je dále využít získané informace k odhalení a charakterizování segmentů na trhu a následně zformulovat doporučení využitelné v marketingové komunikaci. První část teoretické práce je věnována obecným poznatkům o chování a rozhodování spotřebitelů na trhu. Další její část se zaměřuje na charakteristiku barev na vlasy a jejich specifika a zároveň představuje společnosti působící na trhu a jejich aktuální nabídku produktů. V praktické části je popsán proces primárního výzkumu, který je realizován prostřednictvím dvou metod - dotazníků a pozorování v terénu. Data z dotazníkového výzkumu jsou dále analyzovány v programu IBM SPSS Statistics 18, čehož výsledkem je odhalení a charakteristika segmentů na zkoumaném trhu. V závěru práce jsou formulovány základní doporučení na úrovni marketingového mixu.
Klíčová slova: spotřební chování; rozhodování; segmentace trhu; marketingový výzkum; barvy na vlasy
Název práce: Consumer behavior and decision making in the hair colorants market
Autor(ka) práce: Kandríková, Monika
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Kolouchová, Daniela
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The aim of the thesis is to describe the current situation in the hair colorants market in Czech Republic and to analyze consumer behavior and decision making in this market with use of a primary market research. The aim is to further use this obtained information to reveal and characterize segments in the market and then to formulate recommendations useful for marketing communication. The first part of theoretical section is devoted to a general knowledge about consumer behavior and decision making in a market. Next part focuses on the characteristic of the hair colorants and its specifics and simultaneously introduces the companies in the market and their products. The practical part describes primary research that is executed with use of two methods: questionnaires and in store observation. The data obtained from questionnaires are analyzed with the software IBM SPSS Statistics 18, which results in uncovering and characterizing segments in the market. At the end of the thesis there is a formulation of basic recommendation on the marketing mix level.
Klíčová slova: consumer behavior; hair colorants; market research; decision making; market segmentation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 5. 10. 2015
Datum podání práce: 6. 5. 2016
Datum obhajoby: 14. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/54886/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: