Franchising jako metoda podnikání v gastronomii: analýza konceptu Potrefená Husa

Název práce: Franchising jako metoda podnikání v gastronomii: analýza konceptu Potrefená Husa
Autor(ka) práce: Drápela, Lukáš
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Lukeš, Martin
Oponenti práce: Mareš, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zaměřuje na franchising jako jednu z metod podnikání v gastronomii v České republice. Autor se snaží mapovat historii i současný stav této relativně nové a mezi veřejností ne tak známé metody podnikání. Na začátku jsou vypsány stručně hlavní pojmy v oblasti franchisingu, poté jeho stručný vývoj a právní ukotvení v České republice s velkým důrazem na oblast gastronomie. Praktická část má za cíl analyzovat konkrétní franchisový koncept Potrefená husa. Jde o jeden z nejstarších a nejrozšířenějších gastronomických franchisových konceptů mimo oblast fast-foodů. Autor se snaží najít klíčové důvody úspěchu a popsat i jeho slabší stránky. Jako metoda výzkumu je použit kvalitativní výzkum, konkrétně individuální hloubkový rozhovor se zúčastněnými projektu. Práce může sloužit jako zpětná vazba zúčastněným nebo potenciální materiál při rozhodování o vstupu do projektu pro nové franchisanty.
Klíčová slova: Potrefená husa; analýza; podnikání; franchising; gastronomie
Název práce: Franchising as a method of entrepreneurship in gastronomy: Analysis of the Potrefená husa concept
Autor(ka) práce: Drápela, Lukáš
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Lukeš, Martin
Oponenti práce: Mareš, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bachelor Thesis is focused on franchising as method of entrepreneurship in gastronomy in Czech Republic. Author tries to cover the history and current state of this young and comparatively publicly unknown method. Thesis starts with the main symbols of franchising, his history and legal side of it in Czech Republic with stress on the gastronomy field. Practical part aims on analysing the Potrefená husa franchise concept, one of the oldest and the most successful in Czech Republic beyond fast-foods. Using qualitative research, specifically individual deep interviews, author tries to identify the key factors of the success and describe the weak sides of the concept as well. Thesis might be used as a feedback for stakeholders or as material for potential franchisants, considering admission to concept.
Klíčová slova: franchising; gastronomy; Potrefena husa; analysis; entrepreneurship

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 2. 2016
Datum podání práce: 20. 5. 2016
Datum obhajoby: 23. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/56383/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: