Efektivita podprahové reklamy

Název práce: Efektivita podprahovej reklamy
Autor(ka) práce: Sotáková, Martina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Karlíček, Miroslav
Oponenti práce: Starostová, Adriana
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práca sa snaží nájsť odpoveď na otázku či podprahová reklama dokáže ovplyvniť správanie spotrebiteľa a prinútiť ho k voľbe konkrétneho produktu. Prvá, teoretická časť práce, sa zaoberá rešeršou literatúry zameranej na problematiku podprahovej reklamy. V nasledujúcej časti sa sústredí na popis metodológie využívanej pri výskumoch uvedenej problematiky a popis štatistického spracovania výsledkov experimentu. Praktická časť diplomovej práce je upriamená na vykonanie experimentu overujúceho účinky podprahovej reklamy. Cieľom experimentu bolo zistiť, či obrazový podprahový stimul v podobe fľaše konkrétnej značky minerálnej vody, dokáže ovplyvniť voľbu človeka. Experiment bol realizovaný na študentoch Vysoké školy ekonomické v Praze a spočíval v podprahovom premietnutí fľaše Poděbradky. Po podprahovom zobrazení tejto minerálnej vody sa skúmalo, či si ju respondenti budú vyberať vo väčšej miere oproti študentom, ktorí jej neboli podprahovo vystavení. Výskum ukázal, že podprahová reklama v podobe konkrétnej značky minerálnej vody neovplyvnila výber respondentov a ich zámer piť danú minerálnu vodu. Na záver práca uvádza obmedzenia vykonaného experimentu a odporúča zameranie budúceho výskumu v tejto oblasti.
Klíčová slova: podprahová reklama; Poděbradka; experiment; podprahové inštruovanie; efektivita
Název práce: Efektivita podprahové reklamy
Autor(ka) práce: Sotáková, Martina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Karlíček, Miroslav
Oponenti práce: Starostová, Adriana
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práce se snaží najít odpověď na otázku zda podprahová reklama dokáže ovlivnit chování spotřebitele a přimět ho k volbě konkrétního produktu. První, teoretická část práce, se zabývá rešerší literatury zaměřené na problematiku podprahové reklamy. V následující části se soustředí na popis metodiky využívané při výzkumech uvedené problematiky a popis statistického zpracování výsledků experimentu. Praktická část diplomové práce je upřena na provedení experimentu ověřujícího účinky podprahové reklamy. Cílem experimentu bylo zjistit, zda obrazový podprahový stimul v podobě láhve konkrétní značky minerální vody, dokáže ovlivnit volbu člověka. Experiment byl realizován na studentech Vysoké školy ekonomické v Praze a spočíval v podprahovém promítnutí láhve Poděbradka. Po podprahovém zobrazení této minerální vody se zkoumalo, zda si ji respondenti budou vybírat ve větší míře oproti studentům, kteří jí nebyly podprahově vystaveni. Výzkum ukázal, že podprahová reklama v podobě konkrétní značky minerální vody neovlivnila výběr respondentů a jejich záměr pít danou minerální vodu. Na závěr práce uvádí omezení provedeného experimentu a doporučuje zaměření budoucího výzkumu v této oblasti.
Klíčová slova: efektivita; podprahová reklama; experiment; Poděbradka; podprahové instruování
Název práce: The Effectiveness of Subliminal Advertising
Autor(ka) práce: Sotáková, Martina
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Karlíček, Miroslav
Oponenti práce: Starostová, Adriana
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Master´s Thesis aims to find the answer to the question whether subliminal advertising is able to influence consumer behaviour and make him to choose the specific product. The first, theoretical part, deals with literature review which focuses on the issue of subliminal advertising. In the second and third part, it concentrates on the description of methodology used in studies of aforementioned topic and definition of statistical methods used for evaluating the experiment. The practical part of the Master´s Thesis concentrates on realisation of the experiment verifying the effects of subliminal advertising. The purpose of the experiment was to determine if pictorial subliminal priming of bottle of specific brand of mineral water is able to influence the choice of consumer. Experiment was conducted on students of University of Economics, Prague and consisted of subliminal priming of participants by Poděbradka bottle. Afterwards it was investigated whether participants, opposed to those who were not subliminally primed, chose subliminally primed mineral water in the higher extent. The experiment determined that subliminal advertising of brand of specific mineral water did not affected the choice of participants and their intention to drink this mineral water. At the end, Master´s Thesis indicates limitations of conducted experiment and recommends alignment for the future research.
Klíčová slova: effectiveness; Poděbradka; subliminal advertising; experiment; subliminal priming

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 5. 11. 2015
Datum podání práce: 6. 6. 2016
Datum obhajoby: 15. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/55130/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: