Koncepce identity značky v České republice

Název práce: Koncepce identity značky v České republice
Autor(ka) práce: Mužíková, Iveta
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Machek, Martin
Oponenti práce: Kolouchová, Daniela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Silná značka představuje významný prvek odlišení v prostředí vysoké konkurence. Prvním krokem v jejím systematickém budování je definování identity, díky níž je zajištěna konzistentnost značky v průběhu času. Cílem této diplomové práce bylo zjistit, jakým způsobem přistupují čeští odborníci v oblasti budování značky k tvorbě identity značky. V práci jsou porovnány prvky identity značky, které se nejčastěji vyskytují v teoretických modelech a v biblích značek zahraničních firem s přístupy českých odborníků. Teoretické modely a bible značky jsou analyzovány prostřednictvím konceptuální obsahové analýzy. Přístupy českých odborníků byly zjišťovány formou kvalitativního výzkumu. Výsledky kvalitativního výzkumu spolu se syntézou teoretické a praktické části odhalily, že se čeští odborníci inspirují v zahraničí, přičemž někteří využívají modelů a někteří k tvorbě identity značky přistupují instinktivně. Diplomová práce přináší prvotní vhled do této oblasti na českém trhu a může sloužit jako podklad pro zmapování celkové situace v České republice.
Klíčová slova: značka; identita značky; identita značky v České republice
Název práce: The concept of a brand identity in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Mužíková, Iveta
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Machek, Martin
Oponenti práce: Kolouchová, Daniela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Strong brand is a significant element of the differentiation in the highly competitive environment. The first step in the systematic brand building is to define its identity, which ensures the consistency of a brand over time. The goal of the master's thesis is to find out how czech brand consultants define the brand identity. In the master's thesis there is a comparison of the most frequently used elements in the theoretical models and brand bibles of foreign companies with approaches of czech consultants. Theoretical models and brand bibles have been analyzed by using conceptual content analysis. Qualitative research was used to find out approaches to the brand identity of czech consultants. Results of the qualitative research and the synthesis of the theoretical and practical part revealed that czech consultants get inspired from abroad, where some of them use models and some of them approach to defining brand identity instinctively. The master's thesis brings the primary insight into this field within the Czech Republic and can be used as a base for mapping the whole situation in the Czech Republic.
Klíčová slova: brand; brand identity in the Czech Republic; brand identity

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 10. 2015
Datum podání práce: 1. 5. 2016
Datum obhajoby: 14. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/55005/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: