Postavení videoherního průmyslu mezi kreativními průmysly v České republice

Název práce: Postavení videoherního průmyslu mezi kreativními průmysly v České republice
Autor(ka) práce: Roubíčková, Anna
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kubaš, Mario
Oponenti práce: Hanzlík, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce pojmenovaná "Postavení videoherního průmyslu mezi kreativními průmysly v České republice" přináší komplexní pohled na český videoherní trh, který byl vytvořen na základě dat čerpaných z mnoha místních i zahraničních odborných studií a s pomocí osobních rozhovorů s vybranými zástupci českého videoherního trhu. Bylo zjištěno, že videoherní průmysl v České republice si postupně vydobývá svoji ekonomickou pozici - jeho obrat dlouhodobě meziročně roste a vytváří tak stále větší část příjmů kulturních a kreativních odvětví. To vše se děje spontánně bez jakékoliv systematické podpory ze strany státu či územních samospráv, jaká je běžná v jiných evropských státech. O tuto podporu, zejména ve formě daňových úlev a propagace tvorby místních vývojářů v zahraničí (a z ní plynoucího přílivu zahraničních investorů), by přitom dle provedených rozhovorů subjekty figurující na videoherním trhu v České republice měly zájem. Je proto oprávněné se domnívat, že zavedení systému institucionální podpory by přispělo k vyřešení dvou nejpalčivějších problémů - nedostatečného finančního a marketingového zázemí - na kterých se oslovení představitelé různých segmentů videoherního trhu shodli. V návaznosti na odstranění těchto největších překážek rozvoje by se proces utváření silného postavení českého videoherního průmyslu signifikantně zrychlil. Všechny výše zmíněné skutečnosti společně s mnoha dalšími aspekty reflektuje SOAR analýza, jež celou práci uzavírá.
Klíčová slova: videohra; kulturní průmysly; videoherní průmysl; počítačová hra; kreativní průmysly
Název práce: The position of video game industry among the creative industries in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Roubíčková, Anna
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kubaš, Mario
Oponenti práce: Hanzlík, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis entitled "The position of video game industry among the creative industries in the Czech Republic" brings up a complex view on the Czech video game market. It has been created based on data acquired from numerous local and international scientific studies and also using interviews with selected representatives of the Czech video game market. It has turned out that the Czech video game industry builds up its economical position step by step. Its year-on-year turnover grows and thus gradually counts up to even larger portion of the return of cultural and creative industries. This happens spontaneously, without systematic support from the national or local governments. However, such a support is common in other European countries. Interested parties that play a part in the Czech video game market would be (according to conducted interviews) very interested in this kind of support, mainly in form of tax relief and the promotion of local developers abroad (which would also bring foreign investors into the country). Thus, the claim that the implementation of institutional support of Czech video game would solve its two most acute problems, is valid. All addressed representatives (coming from different segments of video game market) have confirmed that these two issues are the lack of financial and marketing support. In case these barriers of market development are removed, the process of growth of the Czech video game market as a strong member of the industry would speed up significantly. All abovementioned facts, along with other aspects of the problematics, are reflected in SOAR analysis that brings the thesis to an end.
Klíčová slova: video game; computer game; creative industries; video game industry; cultural industries

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 10. 2015
Datum podání práce: 16. 5. 2016
Datum obhajoby: 6. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/55828/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: