Únava při učení a její překonávání /se zaměřením na výchovně vzdělávací proces na střední škole/

Název práce: Únava při učení a její překonávání /se zaměřením na výchovně vzdělávací proces na střední škole/
Autor(ka) práce: Trefná, Gabriela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Pavera, Libor
Oponenti práce: Krpálková Krelová, Katarína
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá otázkou únavy. Na problematiku únavy nahlížím z hlediska problému, který může nastat při vyučovacím procesu. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmu psychohygiena, od jejího historického vývoje až k dnešnímu pojetí, tedy psychohygiena zdraví, únava, druhy únavy, její stádia a determinanty, specifikace období dospívání, vliv prostředí na jedince. V části výzkumu se věnuji příčinám únavy studenta samotného, jeho subjektivnímu pocitu vnímání únavy a to s ohledem na den v týdnu, čas, prostředí střední školy a vliv přírodních stimulantů.
Klíčová slova: únava; spánek; duševní a tělesná únava; duševní zdraví; škola; odpočinek; výkonnost; psychohygiena; rodina; dospívání
Název práce: Tiredness during studying and its overcoming (with a focus on the educational process in high school)
Autor(ka) práce: Trefná, Gabriela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Pavera, Libor
Oponenti práce: Krpálková Krelová, Katarína
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis addresses the issue of tiredness. I analyze tiredness from the point of view as the problem that may occur during the teaching process. The theoretical part is focused on the explanation of the concept of psychohygiene, from its historical development to the modern concept, i.e. mental health, tiredness, types of tiredness, its stages and determinants, the specification of the period of adolescence, the influence of environment on the individual. The part of the research addresses the root causes of student´s tiredness. It focuses on the subjective feeling of the perceptions of tiredness with regard to the day of the week, time, the environment of the high school, the influence of natural stimulants.
Klíčová slova: psychohygiene; rest; family; adolescence; sleep; tiredness; school; mental and physical tiredness; mental health; productivity

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra didaktiky ekonomických předmětů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 12. 2015
Datum podání práce: 19. 5. 2016
Datum obhajoby: 9. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/57500/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: