Neuroekonomie: Analýza spotřebitelského chování a vnímání televizních spotů

Název práce: Neuroekonomie: Analýza spotřebitelského chování a vnímání televizních spotů
Autor(ka) práce: Červenka, Petr
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Chytilová, Helena
Oponenti práce: Máslo, Lukáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá detailní studií dvou televizních reklamních spotů nejmenované energetické společnosti. Cílem této práce je zjistit, zdali po zhlédnutí obou reklam a následném hloubkovém rozhovoru, kdy respondenti hodnotí reklamy, které viděli je jejich subjektivní hodnocení stejné nebo v rozporu s tím, jaké hodnoty jim byly během měření zjištěny. Vzorek 24 respondentů, jenž se výzkumu zúčastnil, prezentoval ekonomicky aktivní složení populace v České republice. Jednalo se tedy o osoby v různém věku, kombinaci dosaženého vzdělání a rovnoměrně zastoupeného poměru pohlaví. Neurologické měření, které probíhalo během sledování reklam, bylo prováděno skrze oční kameru, elektroencefalograf na měření mozkové reakce a fotopletismograf na měření změn tepové frekvence, měřič kožního odporu a tělesné teploty. Výsledná data jsou prezentována na grafech emoční polarity a aktivity. Výsledky prokazují, že slovní hodnocení respondentů ohledně jejich vnímání reklamy není vždy totožné s hodnotami, které jsou naměřeny přístroji. Práce na závěr obsahuje doporučení, jak úspěšně zacílit na tzv. koncového zákazníka, který využívá služeb dané společnosti.
Klíčová slova: chování spotřebitele; subjektivní preference; neuromarketing; behaviorální ekonomie; averze ke ztrátě
Název práce: Neuroeconomics: The analysis of consumer behavior and perception of TV spots
Autor(ka) práce: Červenka, Petr
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Chytilová, Helena
Oponenti práce: Máslo, Lukáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis deals with the detailed study of two television commercials of an unnamed energy company. The aim of this work is to determine whether people's subjective evaluation is similar or different to values that were detected during the measurement, after viewing each commercial and in subsequent in-depth interviews. A sample of 24 respondents, who participated in the research, represented the composition of the economically active population in the Czech Republic. These were people of various ages, a combination of educational attainment and an evenly balanced gender ratio. Neurological measurement was done through an eye camera, brain responses were measured using electroencephalography (EEG), and changes in heart rate, skin resistance and body temperature were measured by photoplethysmography. The resulting data ispresented in graphs indicating emotional polarity and activity. The results show that respondent's verbal evaluation of their perception of ads is not necessarily identical with the values that are measured by the devices. The thesis concludes by recommending how to successfully target the so-called end user who uses the services of the company.
Klíčová slova: Consumer Behaviour; Subjective Preferences; Neuromarketing; Behavioral Economics; Loss Aversion

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Ekonomie
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra ekonomie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 2. 2016
Datum podání práce: 19. 5. 2016
Datum obhajoby: 14. 9. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/56552/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: