Efekty strategie extenze značky, případová studie - pivní průmysl

Název práce: Efekty strategie extenze značky, případová studie - pivní průmysl
Autor(ka) práce: Tomková, Michaela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Machek, Martin
Oponenti práce: Hořáková, Veronika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V dnešní době, především na trhu s rychloobrátkovým spotřebním zbožím, je zapotřebí odlišit produkty od konkurence. Jednou z možných strategií je extenze značky. Hlavním cílem této práce je analyzovat efekty extenze značky s důrazem na pivní průmysl. Teoretická část práce poskytuje přehled primárního a sekundárního výzkumu, který se týká nových trendů a faktorů ovlivňujících úspěch extenze značky. Praktická část představuje případovou studii české prémiové značky s názvem Frisco. Kvůli rostoucí konkurenci na trhu změnila společnost svoji strategii značky a implementovala její extenzi.
Klíčová slova: Prémiová značka; Frisco; Plzeňský Prazdroj; Pivní průmysl; Strategie extenze značky; Značka
Název práce: The Effects of Brand Extension Strategy, Beer Industry Case Study
Autor(ka) práce: Tomková, Michaela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Machek, Martin
Oponenti práce: Hořáková, Veronika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Today there seems to be an increasing number of products similar to one another, especially on the fast-moving consumer goods market. Due to this recent trend, differentiation is necessary for companies to define their brand in relation to its competitors. One of the possibilities is the implementation of the brand extension strategy. The main objective of this master thesis is to investigate and analyze the effects of different types of brand extension strategies with the focus on the beer market. The first part of the thesis includes a thorough research of primary and secondary data, which provides insight into new trends and factors that influence the brand extension strategy and its success. The second part is more practical and is devoted to a case study of a Czech premium brand called Frisco. Given its increasing competition on the market, Frisco has recently changed its core strategy and extended portfolio.
Klíčová slova: Frisco; Premium brand; Plzeňský Prazdroj; Beer industry; Brand extension strategy; Brand

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/International Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 7. 3. 2016
Datum podání práce: 1. 9. 2016
Datum obhajoby: 8. 9. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/56767/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: