Rozvoj sociálních dovedností žáků středních škol v předmětu ekonomika

Název práce: Rozvoj sociálních dovedností žáků středních škol v předmětu ekonomika
Autor(ka) práce: Urbášková, Kateřina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Krejčová, Kristýna
Oponenti práce: Langer, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje sociálních dovedností žáků středních škol v předmětu ekonomika. V teoretických základech práce je vymezen pojem sociální dovednosti a vysvětlen jejich význam pro společnost. Podstatná část teorie je zde také věnována sociálním dovednostem v souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem. V rámci empirické části je provedena analýza Rámcového vzdělávacího programu pro OA, jejímž prostřednictvím je zkoumáno, jakým způsobem se zaměřuje na rozvíjení sociálních dovedností žáků. Dále je pomocí dotazníkového šetření zjišťován současný stav osvojených sociálních dovedností u vybraných žáků z prvních ročníků na OA a jejich pohled na tuto problematiku. Práce je zaměřena také na to, zda učitelé v předmětu ekonomika vytvářejí dostatečně vhodné prostředí, které by žákům umožňovalo jejich sociální dovednosti rozvíjet. Konečným cílem je navrhnout konkrétní hry a činnosti, které by studentům pomohly rozvíjet tyto dovednosti v předmětu ekonomika.
Klíčová slova: klíčové kompetence; aktivizační metody; rozvoj sociálních dovedností; předmět ekonomika; sociální dovednosti; sociální kompetence
Název práce: Social skills development of secondary school students in the Economics
Autor(ka) práce: Urbášková, Kateřina
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Krejčová, Kristýna
Oponenti práce: Langer, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This final thesis deals with the issue of social skills development of secondary school students in the Economics. The theoretical foundations of this work is to define the term of social skills and is explained his importance to the society. A substantial part of the theory is also devoted to the social skills in connection with the Framework educational program. Within the empirical part, an analysis of the FEP for BA is performed, through which the state of the method concentrated on the social skills of students is determined. Furthermore, through a questionnaire survey, the current state of acquired social skills of selected students from the first years on BA is investigated and their view on this issue. This work is also focusing on whether teachers in the Economics produce sufficient appropriate environment that would allow students to develop their social skills. The final goal is to suggest specific games and activities that allow students to improve these skills in the Economics.
Klíčová slova: social skills; social competences; key competences; activation methods; development of social skills; Economics

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra didaktiky ekonomických předmětů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 2. 2016
Datum podání práce: 1. 1. 2017
Datum obhajoby: 14. 9. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/56353/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: