Segmentace zákazníků obchodní společnosti s využitím metod shlukové analýzy

Název práce: Segmentace zákazníků obchodní společnosti s využitím metod shlukové analýzy
Autor(ka) práce: Nesrstová, Markéta
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Řezanková, Hana
Oponenti práce: Vrabec, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce pojednává o možnostech využití metod shlukové analýzy pro segmentaci zákazníků obchodní společnosti. Teoretická část je zaměřena na popis vybraných metod shlukové analýzy a vysvětlení dalších pojmů souvisejících s danou problematikou, jako je CRM, segmentace a cílená komunikace. V praktické části jsou aplikovány metody shlukové analýzy na reálná data nejmenované obchodní společnosti s cílem vytvořit výchozí podklady použitelné pro plánování a realizaci cílené komunikace. K hlavním výpočtům je použit program R, k úpravě dat a zpracování výstupů z analýzy potom MS Excel. Na závěr práce jsou zhodnoceny aplikované metody a shrnuty poznatky získané během analýzy. Pro obchodní společnost byly vytvořeny a charakterizovány databáze, ze kterých může vycházet při marketingovém rozhodování.
Klíčová slova: segmentace; cílená komunikace; shluková analýza
Název práce: Segmentation of business company customers using cluster analysis methods
Autor(ka) práce: Nesrstová, Markéta
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Řezanková, Hana
Oponenti práce: Vrabec, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis discusses the possibilities of using cluster analysis methods for customer segmentation. The theoretical part is focused on description of selected methods of cluster analysis and explanation of other concepts related to this topic, such as CRM, segmentation and targeted communication. In the practical part are applied cluster analysis methods to real data unnamed company with the aim of creating a default substrates useful for planning and implementation of targeted communication. For the main calculations is used program R, for data and output editing is used MS Excel. At the end of the work are evaluated applied methods and summarized lessons learned from the cluster analysis. For a company were created and characterized databases which could be useful for marketing decisions.
Klíčová slova: segmentation; cluster analysis; targeted communication

Informace o studiu

Studijní program / obor: Kvantitativní metody v ekonomice/Statisticko-pojistné inženýrství
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra statistiky a pravděpodobnosti

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 12. 2015
Datum podání práce: 20. 6. 2016
Datum obhajoby: 25. 8. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/55610/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: