Multimediální komunikace

Název práce: Multimediální komunikace
Autor(ka) práce: Vondra, Zdeněk
Typ práce: Disertační práce
Vedoucí práce: Horný, Stanislav
Oponenti práce: Skrbek, Jan; Jurášková, Olga
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Multimédia jsou formou sdělování informací a sdílení znalostí prostřednictvím synergického efektu paralelně propojených komunikačních rovin. Jejich hlavní uplatnění je v tvorbě komunikací coby produktů i služeb a v tvorbě uživatelských rozhraní. Hlavním cílem této disertační práce je vytvořit model multimediální komunikace pro pochopení významu a smyslu použití multimédií v komunikačním procesu. Model popisuje návaznosti prvků a parametrů multimediální komunikace v rámci vnitřního i vnějšího kontextu. Dále je cílem práce vytvořit metodiku multimediální komunikace, která slouží pro návrh, tvorbu a vyhodnocování konceptů multimediálních komunikací. Metodika je vytvořena aplikací modelu multimediální komunikace. Disertační práce vychází ve své teoretické části z analýzy různých definic a přístupů vybraných k řešení modelu multimediální komunikace. Na to navazují rozbory teorií komunikace, pojmů média, multimédia, doručovací platformy a funkce komunikace. Na teoretickou část navazuje popis výzkumu v praxi čtyřech odlišných oblastí využití multimédií. Získané poznatky jsou v následujících částech práce analyzovány za účelem vytvoření modelu multimediální komunikace a odvozené metodiky multimediální komunikace. Metodika je dále ověřena prostřednictvím případové studie a jsou formulována doporučení pro její další rozvoj. Model a metodika multimediální komunikace vytvořené v této práci prezentují ucelený pohled na problematiku multimediální komunikace jako na nástroj využitelný pro konkrétní komunikační účel. Práce tak přináší nástroj pro řešení a studium multimediálních komunikací a zároveň definuje prostor pro rozvoj metodických postupů v této oblasti.
Klíčová slova: multimediální tvorba; metodika; teorie komunikace; oddělené sdělení; kognitivní teorie multimediálního učení; transakční komunikace; multimediální komunikace; multimédia; model komunikace; metodologie měkkých systémů; efektivita
Název práce: Multimedia communication
Autor(ka) práce: Vondra, Zdeněk
Typ práce: Dissertation thesis
Vedoucí práce: Horný, Stanislav
Oponenti práce: Skrbek, Jan; Jurášková, Olga
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Multimedia is a form of communication and sharing knowledge using synergic effect of parallel connected communication channels. Its main use is in producing communications products and services and in design of user interfaces. Main objective of this dissertation is to develop and create a model of multimedia communication for better understanding of the meaning and the purpose of using multimedia forms in communication process. The model will describe a system of elements and parameters of multimedia communication within the internal and external context. Another objective of this dissertation is to develop multimedia communication methodology that will be used for the design, development and evaluations of concepts of multimedia communication. The methodology will be created by applying the model of multimedia communication into the procedure structure. In theoretical way this dissertation is based on analysis of different definitions and approaches to the multimedia communications topic. This is followed by an analysis of communication theories, concepts of media, multimedia, delivery channels, and communication functions. The theoretical part is followed by the outcomes of the research in practice of four different fields of multimedia use. The knowledge gained is analyzed in the following parts in purpose of creating the model of multimedia communication and the methodology which is derived from the model. The methodology is further validated through case studies and the recommendations for further development are formulated. The model and the methodology of multimedia communication created in this dissertation present complex view on multimedia communication topic that is considered as a useful tool for meeting a specific communication purpose. Dissertation provides mechanics for use and study of multimedia communication and also defines the opportunities for further development of the methodology.
Klíčová slova: transactional communications; cognitive theory of multimedia learning; soft systems methodology; multimedia communications; multimedia; communication theory; methodology; effectiveness; separate communication; multimedia production; model of communication

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Typ studijního programu: Doktorský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ph.D.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 5. 2015
Datum podání práce: 31. 5. 2016
Datum obhajoby: 15. 9. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/53091/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: