Mužská a ženská identita v současné společnosti se zaměřením na reklamu

Název práce: Mužská a ženská identita v súčasnej spoločnosti so zameraním na reklamu
Autor(ka) práce: Molnárová, Katarína
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Hubinková, Zuzana
Oponenti práce: Kašparová, Eva
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou mužskej a ženskej identity v súčasnej spoločnosti, pričom jej užším zameraním je jej zobrazenie v televíznych reklamách. Cieľom práce je realizácia obsahovej analýzy, zameranej na zobrazenie postáv mužov a žien v televíznych reklamách. Teoretická časť práce pozostáva zo štyroch kapitol. Prvá kapitola popisuje všeobecné teoretické východiská, z ktorých práca vychádza. Druhá a tretia kapitola sa zaoberá špecifikami mužskej a ženskej identity. Štvrtá kapitola opisuje výskumnú metódu obsahovej analýzy a predkladá cieľ výskumu a stanovené hypotézy. Analytická časť práce skúma zobrazenie mužov a žien v televíznych reklamách v dvoch rovinách - v rovine hlavných postáv, ako aj v rovine reklám. Záverečná časť analytickej časti interpretuje zistené výsledky analýzy.
Klíčová slova: gender; genderové stereotypy; televízna reklama; mužská a ženská identita
Název práce: Mužská a ženská identita v současné společnosti se zaměřením na reklamu
Autor(ka) práce: Molnárová, Katarína
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Hubinková, Zuzana
Oponenti práce: Kašparová, Eva
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou mužské a ženské identity v současné společnosti, přičemž jejím užším zaměřením je její zobrazení v televizních reklamách. Cílem práce je realizace obsahové analýzy, zaměřené na zobrazení postav mužů a žen v televizních reklamách. Teoretická část práce se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola popisuje obecná teoretická východiska, z kterých práce vychází. Druhá a třetí kapitola se zabývá specifiky mužské a ženské identity. Čtvrtá kapitola popisuje výzkumnou metodu obsahové analýzy a předkládá cíl výzkumu a stanovené hypotézy. Analytická část práce zkoumá zobrazení mužů a žen v televizních reklamách ve dvou rovinách - v rovině hlavních postav i v rovině reklam. Závěrečná část analytické části interpretuje zjištěné výsledky analýzy.
Klíčová slova: mužská a ženská identita; genderové stereotypy; gender; televizní reklama
Název práce: The male and female identity in contemporary society with focus on advertising
Autor(ka) práce: Molnárová, Katarína
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Hubinková, Zuzana
Oponenti práce: Kašparová, Eva
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
This thesis deals with male and female identity in contemporary society, with narrower focus on its presentation in television commercials. The aim of the work is the realization of content analysis, aiming at depicting the characters of men and women in television commercials. Theoretical part of the thesis consists of four chapters. The first chapter describes the general theoretical basis of this thesis. The second and third chapter deals with the specifics of male and female identity. The fourth chapter describes the research method of content analysis and presents the objectives and research hypotheses. The analytical part of the work examines the representation of men and women in television commercials at two levels - at the level of main characters, and at the level of commercials. The final part of the analytical part interprets the research results of analysis.
Klíčová slova: television advertising; gender stereotypes; male and female identity; gender

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra manažerské psychologie a sociologie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 4. 2015
Datum podání práce: 20. 12. 2016
Datum obhajoby: 30. 1. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/52670/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: