České malé a střední podniky a efektivita jejich PPC marketingu

Název práce: Czech SMEs and the Effectiveness of their PPC Advertising
Autor(ka) práce: Zachová, Hana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Hlaváček, Josef
Jazyk práce: English
Abstrakt:
This thesis examines the problem of evaluating the effectiveness of digital marketing; more specifically it looks at the topic of Pay-per-click advertising on the scope of Small and Medium-sized businesses in the Czech Republic. The thesis provides literature review of the historical and current possible practices of what specific measures can be used to evaluate the success of pay-per-click advertising. Moreover, it connects the measurement subject with the associated area of attribution modeling. This topic represents an important issue for the online marketers mostly because of a currently widely used last-click attribution model that is not able to attribute the fair value of the different channels on the consumer journey to purchase. The primary research conducted in the form of qualitative research through in-depth interviews brings insights into the current practices of selected representatives of Czech SME sector as well as the digital agencies on the matter of measuring the success of online marketing and the attribution modeling. Derived findings give a picture at what stage of development the measurement and attribution of PPC currently is in the Czech SME market.
Klíčová slova: attribution; digital marketing; performance marketing ; PPC; online marketing
Název práce: České malé a střední podniky a efektivita jejich PPC marketingu
Autor(ka) práce: Zachová, Hana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Hlaváček, Josef
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Tato práce se zabývá tématem vyhodnocování efektivity digitálního marketingu; konkrétně zkoumá problematiku Pay-per-click inzerce na vzorku malých a středních podniků v České republice. Diplomová práce přináší pohled na moderní i již zastaralé praktiky, které se používají k vyhodnocování úspěšnosti PPC reklamy a spojuje tuto problematiku také s příbuzným tématem atribučního modelování. Toto téma představuje v současnosti velmi důležitou oblast pro online marketéry hlavně z důvodu velmi rozšířeného používání tzv. "last-click" atribučního modelu, který mnohdy není schopen spravedlivě přisoudit váhu všem kanálům na cestě zákazníka ke koupi. V praktické části práce je proveden kvalitativní výzkum formou hloubkových intervií, který dává pohled na současné praktiky měření úspěšnosti online marketingu a atribučního modelování z pohledu českých malých a středních podníků a digitálních agentur. Výsledky zkoumání přinášejí pohled na to, v jakém stavu rozvoje se momentálně měření a atribuce PPC v České republice nachází.
Klíčová slova: výkonostní marketing; atribuce; digitální marketing; PPC; online marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/International Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 3. 2014
Datum podání práce: 10. 9. 2015
Datum obhajoby: 16. 1. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/47191/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: