Kulturní produkt na příkladech z výkonného umění a kulturního dědictví

Název práce: Kulturní produkt na příkladech z výkonného umění a kulturního dědictví
Autor(ka) práce: Gandalovičová, Kamila
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Tyslová, Irena
Oponenti práce: Dianová, Markéta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá kulturním produktem a skládá se z teoretické a praktické části. Teoretickou část tvoří tři kapitoly. První se věnuje definicím pojmů produkt, kultura a kulturní produkt. Druhá kapitola rozebírá produkt z hlediska marketingu. Poslední kapitola teoretické části představuje marketingové teorie produktu, marketingový mix, produktový mix a marketingové koncepce. Praktická část analyzuje dva konkrétní příklady z oblasti výkonného umění a kulturního dědictví. Oba příklady jsou představeny z hlediska jejich chodu, právní formy a hospodaření s návazností na návštěvnost. Posléze je analyzován jejich marketing a jsou na ně aplikovány marketingové teorie produktu. Na základě zjištěných informací je provedeno zhodnocení. Cílem této bakalářské práce je vymezení vybraných kulturních produktů a charakteristika jejich aktuální situace na trhu turismu.
Klíčová slova: Kulturní dědictví; Výkonné umění; Kulturní produkt; Marketing
Název práce: Cultural product based on examples from performing arts and cultural heritage
Autor(ka) práce: Gandalovičová, Kamila
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Tyslová, Irena
Oponenti práce: Dianová, Markéta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis deals with the issue of cultural product and consists of a theoretical and practical part. The theoretical part comprises of three chapters. The first chapter is mainly focused on definitions of the terms product, culture and cultural product. The second chapter analyzes the product from a marketing perspective. The last chapter presents the theory of product marketing, marketing mix, product mix and marketing concepts. The practical part analyzes two specific examples from the field of performing arts and cultural heritage. Both examples are presented in terms of their operation, legal form and management with relation to visit rates. Conclusively I examine their marketing strategies by applying selected marketing theories to both products. A final assessment, based on the identified information, is also included. The aim of this work is the definition of selected cultural products and characteristics of their current situation on the market of tourism.
Klíčová slova: Marketing; Cultural heritage; Performing arts; Cultural product

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 2. 2016
Datum podání práce: 16. 5. 2016
Datum obhajoby: 20. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/56261/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: