Time management a jeho uplatnění při studiu
Název práce: | Time management a jeho uplatnění při studiu |
---|---|
Autor(ka) práce: | Krausová, Veronika |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Hubinková, Zuzana |
Oponenti práce: | Motlová, Veronika |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Práce s časem je téměř nezbytnost, obzvláště v akademickém prostředí. Teoretická část je zaměřená na principy time managementu a na metody, které mají potenciál být využity studenty. V praktické části jsem metodou online dotazníků zkoumala, jaký vztah mají studenti k plánování času. Více než 90 % považuje plánování času za důležité. Více než jedna třetina nezvládá své plány uskutečnit. Přes dvě třetiny respondentů cítí výčitky, pokud dají přednost něčemu, co je baví, před učením. Druhou částí praktické části byla analýza času. Tři studentky bakalářského studia vyplňovaly tabulky, kde přidávaly jednotlivým činnostem počet hodin, který nad nimi strávily po dobu čtrnácti dnů ve zkouškovém období. Následně byly tyto informace analyzovány. U všech nejvíce času zabíral spánek a hned poté učení. Formou osobního pohovoru bylo zjištěno, že všechny se s time managementem setkali a plánují si čas. |
Klíčová slova: | prokrastinace; time management; nastavení priorit; stanovení cílů |
Název práce: | Time management and its use in studying |
---|---|
Autor(ka) práce: | Krausová, Veronika |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Hubinková, Zuzana |
Oponenti práce: | Motlová, Veronika |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Working with time is almost essential, especially in the academic environment. The theoretical part is focused on time management principles and methods which could be used by students. In the practical part I used online questionnaires to learn how important is planning for students. More than 90% think planning is important. More than a third of students has a hard time meet their own deadline. Over two thirds of respondents feel remorse if they do something that is fun, before studying. In the second part of the practical part was the analysis time. Three students filled the table, where they allocated time to various activities for fourteen days during the exam period. Subsequently, this information has been analysed. All respondents spend most of their time sleeping and then learning. Through personal interview, it was found that all of them had experience with time management and planning. |
Klíčová slova: | deciding priories; procrasination; time management; setting objectives |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra manažerské psychologie a sociologie |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 15. 6. 2015 |
---|---|
Datum podání práce: | 30. 4. 2016 |
Datum obhajoby: | 30. 5. 2016 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/53380/podrobnosti |