Nástroje pro zvýšení konkurenceschopnosti podniku

Název práce: Nástroje pre zvýšenie konkurencieschopnosti podniku
Autor(ka) práce: Šinská, Nikola
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Šíšová, Veronika
Oponenti práce: Trachta, Václav
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Táto práca sa zaoberá analýzou konkurenčného prostredia firmy Mountfield a identifikáciou nástrojov pre zvýšenie konkurencieschopnosti. V teoretickej časti sú popísané základné pojmy ako sú konkurencia, konkurencieschopnosť, konkurenčná výhoda a vybrané nástroje pre zvýšenie konkurencieschopnosti, ktoré používa firma Mountfield. V praktickej časti sú použité nástroje ako hodnotový reťazec, Porterov model piatich síl a SWOT analýza. Pomocou týchto nástrojov sú dosahované ciele práce. Cieľom práce je zistiť konkurenčné výhody firmy Mountfiled, a identifikovať nástroje, ktoré používa pre zvýšenie svojej konkurencieschopnosti. Vedľajším cieľom je preskúmanie výhod a nevýhod nástrojov a nájdenie príležitostí pre firmu, ktoré jej môžu slúžiť k získaniu ďalších konkurenčných výhod, aby tak mohla zlepšiť alebo upevniť svoje postavenie na trhu.
Klíčová slova: konkurencia; konkurencieschopnosť; konkurenčná výhoda; nástroje pre zvýšenie konkurencieschopnosti
Název práce: Nástroje pro zvýšení konkurenceschopnosti podniku
Autor(ka) práce: Šinská, Nikola
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Šíšová, Veronika
Oponenti práce: Trachta, Václav
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Tato práce se zabývá analýzou konkurenčním prostředím firmy Mountfield a identifikací nástrojů pro zvýšení konkurenceschopnosti. V teoretické části jsou popsané základní pojmy, jako jsou konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda a vybrané nástroje pro zvýšení konkurenceschopnosti, které využívá firma Mountfield. V praktické části jsou použité nástroje jako hodnotový řetězec, Porterův model 5 sil a SWOT analýza. Pomocí těchto nástrojů jsou dosahovány cíle práce. Cílem práce je zjistit konkurenční výhody firmy Mountfield a identifikovat nástroje, které používá pro zvýšení svojí konkurenceschopnosti. Vedlejší cíle jsou prozkoumávání výhod a nevýhod nástrojů a nalezení příležitostí pro firmu, které jí mohou sloužit k získání dalších konkurenčních výhod, aby tak mohla zlepšit nebo upevnit svoje postavení na trhu.
Klíčová slova: konkurence; nástroje pro zvýšení konkurenceschopnosti; konkurenční výhoda; konkurenceschopnost
Název práce: Tools for Increase of Company Competitiveness
Autor(ka) práce: Šinská, Nikola
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Šíšová, Veronika
Oponenti práce: Trachta, Václav
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The bachelor thesis analyzes competitive environment of Mountfield company and identifies instruments to increase competitivness. The teoretical part describes basic concepts including competition, competitivness, competitive advantage and selected instruments to increase competitivness, which are used by Mountfield company. There are used the instruments like Value chain, Porter´s five forces and SWOT analysis in the practical part. The aims of this thesis are achieved due to these instruments. The main goal of this thesis is to determine competitive advantages of Mountfield company and identify the instruments, which are used by the company to increase competitivness. The secondary aim is to examine advantages and disadvantages of instruments and find out an opportunity for the company, how to strenghten their position on the market.
Klíčová slova: competitive advantage; competition; competitiveness; tools for increase competitiveness

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 6. 2015
Datum podání práce: 31. 5. 2016
Datum obhajoby: 27. 5. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/53467/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: