Zvláštnosti podnikatelského a kulturního prostředí v zemích Arabského poloostrova a potenciál pro české exportéry

Název práce: Zvláštnosti podnikatelského a kulturního prostředí v zemích Arabského poloostrova a potenciál pro české exportéry
Autor(ka) práce: Svatoňová, Veronika
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: De Castro, Tereza
Oponenti práce: Sankot, Ondřej
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem bakalářské práce je zhodnocení příležitostí pro český export na Arabský poloostrov. Práce je rozdělena do tří kapitol obsahujících informace o kulturních odlišnostech a obchodním jednání, makroekonomické situaci zemí a jejich komparaci a komoditní a teritoriální struktuře obchodu. Poslední kapitola identifikuje oborové příležitosti regionu, je zaměřena také na spotřebitelské preference v zemích Arabského poloostrova a kompletuje ji dotazníkové šetření o vstupu na arabský trh českou firmou. Výstupem je shrnutí silných a slabých stránek jednotlivých zemí, výběr vhodných zemí pro vývoz a identifikace nejperspektivnějších oborů. Zvažované země jsou Sýrie, Irák, Libanon, Jordánsko, Západní břeh Jordánu a Pásmo Gazy, Izrael, Saudská Arábie, Spojené arabské emiráty, Kuvajt, Bahrajn, Katar, Omán a Jemen. Práci doplňuje kapitola o kulturních specifikách a specifikách obchodního jednání s partnery Arabského poloostrova. Pro splnění těchto cílů jsou použity metody komparace, popisu, dotazníku a makroekonomické analýzy.
Klíčová slova: Arabský poloostrov; kulturní odlišnosti; český export; perspektivní odvětví
Název práce: Particularties of business and cultural environment in countries of the Arabian Peninsula and potential for Czech exporters
Autor(ka) práce: Svatoňová, Veronika
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: De Castro, Tereza
Oponenti práce: Sankot, Ondřej
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this thesis is an evaluation of opportunities for Czech exports to the Arabian Peninsula. The thesis consists of three parts containing information about cultural differences and business negotiation, macroeconomic situations of the countries and their comparison and it offers also commodity and territorial structure of trade. The last chapter identifies sectors opportunities, it is also focused on consumer preferences in the countries. A survey about an entry of a Czech firm reaching the Arabian market supplements the whole body of the thesis. An output is a summary of strengths and weaknesses of each of the countries; a choice of export - promising countries and identification of the most perspective fields. The countries being considered in this thesis are Syria, Iraq, Lebanon, Jordan, West Bank and Gaza, Israel, Saudi Arabia, United Arab Emirates, Kuwait, Bahrain, Qatar, Oman and Yemen. The thesis is complemented with cultural specifics and specifics of business negotiation with Arab partners. For goals to be accomplished, methods such as comparison, description, questionnaire or macroeconomic analysis were used.
Klíčová slova: Cultural differences; Arabian Peninsula; perspective fields; Czech export

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních ekonomických vztahů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 9. 2015
Datum podání práce: 5. 6. 2016
Datum obhajoby: 30. 5. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/54207/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: