Vliv složení potravin a kosmetiky na spotřební chování

Název práce: Vliv složení potravin a kosmetiky na spotřební chování
Autor(ka) práce: Obluková, Daniela
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá složením potravin a kosmetiky z hlediska chemických aditiv, konzervantů a jejich vlivem na spotřební chování. V teoretické části bude vysvětleno, proč by spotřebitelům nemělo být lhostejné složení produktů, které kupují. Cílem je nejprve analyzovat povědomí spotřebitelů o přidaných látkách a následně zjistit, do jaké míry je pro ně prioritní nakupovat kvalitní produkt bez zbytečného obsahu chemických látek, o kterých se objevují názory, že mohou negativně ovlivňovat zdraví. V praktické části proběhne vlastní výzkum na základě dotazníkového šetření a jeho následné vyhodnocení. V závěru práce budou popsána marketingová doporučení pro výrobce a praktické tipy pro spotřebitele. Dále bude poukázáno na marketingovou krátkozrakost výrobců, kteří by se měli zajímat o potřeby zákazníků a jejím přáním se přizpůsobit.
Klíčová slova: Složení potravin, kosmetiky; MML-TGI; zdraví; kupní rozhodovací proces; spotřební chování
Název práce: Influence of food and cosmetics ingredients on consumer behaviour
Autor(ka) práce: Obluková, Daniela
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis is focusing on the influence of chemical ingredients used in food and cosmetics industry on consumer behaviour. Theoretical part mentions why it is important to know what does the product actually contains and explains the health impacts. The practical part starts with an analysis of the consumer awareness about chemical additives contained in food and cosmetics, finding out what are the consumers quality priorities and willingness of making the change. Practical part is based on data provided by Median s.r.o. company and my own survey followed-up by evaluation, marketing recommendation a useful tips for consumers.
Klíčová slova: MML- TGI; food; Health; decision making process; consumer behavior; cosmetics; Ingredients

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 10. 2015
Datum podání práce: 6. 5. 2016
Datum obhajoby: 25. 5. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/55834/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: