Využití rámce ITIL k řízení procesů IT služeb

Název práce: Využití rámce ITIL k řízení procesů IT služeb
Autor(ka) práce: Krejcar, Jakub
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Faina, Michal
Oponenti práce: Šolc, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce je tematicky zaměřena na ITIL V3 (Information Technology Infrastructure Library) a jeho pět základních částí. V teoretické části jsou popsány základní pojmy související s danou problematikou, které jsou nutné pro porozumění následujících kapitol. Dále jsou zde popsány jednotlivé části ITIL V3, jejich historie, srovnání verze 3 s předešlou verzí a vztah mezi ostatními pracovními rámci a ITIL V3. V praktické části budou shrnuty poznatky při implementaci ITIL procesů a představen nástroj pro správu zákaznických požadavků Ca Service Desk Manager s ukázkou jeho funkcí na procesu Incident Managementu a z části i Request Fulfillment Managementu.
Klíčová slova: ITIL; Incident Management; Service Operation; Process; služba IT
Název práce: Use of the ITIL framework for IT service management processes
Autor(ka) práce: Krejcar, Jakub
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Faina, Michal
Oponenti práce: Šolc, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This assignment is focused on the theme of ITIL V3 (Information Technology Infrastructure Library) and its five basic parts. The basic concepts related to the given problem; which are needed in order to understand the following chapters, are described in the theoretical part. This is followed by the description of individual parts of ITIL V3, their history, comparison to the previous version and relation between ITIL V3 and other working frames. In the practical part, the findings from implementation of ITIL processes are summarized. Furthermore the tool for customer requirements management Ca Service Desk Manager with demonstration of its function is introduced. The demonstration is carried out on processes of the Incident Manager and partly also on Request Fulfillment Management.
Klíčová slova: Process; Service Operation; ITIL; Incident Management; IT service

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 12. 2010
Datum podání práce: 7. 12. 2011
Datum obhajoby: 2016

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: