Ocenění komerční pojišťovny

Název práce: Ocenění komerční pojišťovny
Autor(ka) práce: Valešová, Pavlína
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Pláničková, Markéta
Oponenti práce: Šnajberg, Oxana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá určením tržní hodnoty společnosti UNIQA pojišťovna, a. s., ke dni 1. 1. 2014. V první části je vymezen předmět ocenění včetně základních informací o podniku. Finanční analýza, jejímž úkolem je zhodnotit, zdali pojišťovna tvoří hodnotu, je zpracována s přihlédnutím k odlišnostem od klasických podniků. Následuje strategická analýza, která přibližuje relevantní trh, zkoumá jeho minulý vývoj a předpovídá opodstatněný vývoj do budoucnosti. Výstupem analýzy je prognóza hrubého předepsaného pojistného v životním a neživotním pojištění pro 3 varianty vývoje předepsaného pojistného, a dále prognóza tržního podílu na základě analýzy postavení pojišťovny trhu. Další kapitola obsahuje generátory hodnoty pojišťovny, tedy poměrové ukazatele, a celkový finanční plán. V části ocenění je vyčíslena hodnota pojišťovny metodou DCF equity ve variantních scénářích a metodou srovnatelných podniků, tyto doplňkově porovnává s hodnotou účetní.
Klíčová slova: ocenění pojišťovny; tržní porovnání; DCF equity; finanční instituce; pojistné
Název práce: Valuation of a commercial insurance company
Autor(ka) práce: Valešová, Pavlína
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Pláničková, Markéta
Oponenti práce: Šnajberg, Oxana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of the thesis is to determine the market value of the insurance company UNIQA pojišťovna, a. s. to 1. 1. 2014. The first part defines the subject of the valuation and provides necessary information. Financial analysis is processed in order to point out the major differences from the non-financial businesses and to assess whether the company creates value or not. Followed by strategic analysis, examining the past development and estimating the forecasts of gross premiums written and market share of the company being valued. The next chapter contains value generators and the main indicators the financial plan is based on. The value of the company is delivered by DCF equity method in three scenarios and market comparison method, and all compared to the book value of the company.
Klíčová slova: valuation of an insurance company; market comparison; DCF equity; financial institutions; premiums

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Finance a oceňování podniku
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra financí a oceňování podniku

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 10. 2014
Datum podání práce: 31. 8. 2015
Datum obhajoby: 15. 9. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/50053/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: