Financování kulturních projektů v ČR pomocí crowdfundingových portálů

Název práce: Financování kulturních projektů v ČR pomocí crowdfundingových portálů
Autor(ka) práce: Kafuňková, Martina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Dianová, Markéta
Oponenti práce: Hucková, Barbara
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Abstrakt: Tématem diplomové práce je novodobý způsob financování kulturních projektů -- crowdfunding. Teoretická část se věnuje vysvětlení pojmu crowdfunding, jeho dlouhodobému i současnému historickému vývoji, vymezuje typologii a obecný crowdfundingový proces. Následně práce poukazuje na základní možnosti financování kulturních projektů v České republice a v souvislosti s nimi vytyčuje výhody a nevýhody crowdfundingu. V práci je dále nastíněna aktuální situace na poli crowdfundingu ve světě. Na ní navazuje zmapování prostředí crowdfundingových platforem v České republice, jehož závěrem je multikriteriální kvantitativní analýza všech relevantních crowdfundingových platforem pro kulturní projekty. Praktická část diplomové práce využívá hloubkové rozhovory s autory projektů, kteří pomocí crowdfundingu úspěšně finanční prostředky vybrali. Poznatky z rozhovorů jsou použity do kvalitativní analýzy. Závěrem práce jsou konkrétní doporučení, jak úspěšně využít crowdfundingu pro kulturní projekty.
Klíčová slova: Platforma; Startovač; Crowdfunding; Hithit
Název práce: Funding cultural projects in Czech Republic by crowdfunding web portals
Autor(ka) práce: Kafuňková, Martina
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Dianová, Markéta
Oponenti práce: Hucková, Barbara
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main topic of the diploma thesis is the modern way on how to finance cultural projects called crowdfunding. The theoretical part is dedicated to the explanation of crowdfunding, its long term and recent development, definition of crowdfunding, typology and processes. After that the diploma thesis describes the basic possibilities of financing cultural projects in the Czech Republic and shows its advantages and disadvantages. The next part of the thesis briefly analyzes the actual situation regarding crowdfunding in the world. The thesis then continues with mapping of crowdfuning platforms in the Czech Republic, which concludes into multicriterial quantitative analysis of all relevant crowdfunding platforms for cultural projects. The practical part uses in-depth interviews with project owners, who succeded in raising finances through crowdfunding. The findings from the in-depth interviews were used for the qualitative analysis. The diploma thesis conclusions are specific recommendations how to sucesfully use crowdfunding for cultural projects.
Klíčová slova: Crowdfunding; Hithit; Platform; Startovač

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 2. 2015
Datum podání práce: 1. 9. 2015
Datum obhajoby: 11. 9. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/51175/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: