Demographic and Individual Factors as a Predictor of Social Entrepreneurial Motivation among University Students

Název práce: Demographic and Individual Factors as a Predictor of Social Entreprenurial Motivation among University Students
Autor(ka) práce: Eid, Miriam Sofie Olsen
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Štěrbová, Ludmila
Oponenti práce: Halík, Jaroslav
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Social entrepreneurs are innovators that seek to benefit their society by establishing a sustainable social enterprise that address social needs. The aim of the present study was to investigate how demographic and individual factors might influence student's motivations to launch a social enterprise. Data were compiled from a web-survey and 149 university students from the Czech Republic and Malaysia informed our research. Five specific hypotheses were evaluated by correlational analysis, t-test, ANOVA and regression analysis in order to examine the relations between the dependent and independent variables. The results indicate that university and attitudes towards CSR are strongly related to social entrepreneurial motivation. Furthermore, basic need satisfaction had a positive, but modest correlation, while no significant differences between genders were found. Altogether the independent variables explained nearly 30% of the variance in student motivation to become social entrepreneurs. Implications for further research and development of social entrepreneurship initiatives are discussed.
Klíčová slova: Social Corporate Responsibility; Social entrepreneurship; motivating factors; Malaysia; Czech Republic; CSR
Název práce: Demographic and Individual Factors as a Predictor of Social Entrepreneurial Motivation among University Students
Autor(ka) práce: Eid, Miriam Sofie Olsen
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Štěrbová, Ludmila
Oponenti práce: Halík, Jaroslav
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Sociální podnikatelé jsou inovátoři, kteří se snaží využít svojí firmu k vytvoření vzájemného prospěchu společnosti přes sociální podnikání se zaměřením na sociální potřeby. Cílem této studie bylo zjistit, jak demografické a další faktory ovlivňují motivaci studenta založit sociální podnik. Údaje byly shrnuty z webového průzkumu, kterého se zúčastnilo 149 vysokoškolských studentů z České republiky a Malajsie. Pět hypotéz bylo vyhodnoceno korelační analýzou, t-testem, ANOVOU a regresní analýzou s cílem posoudit vztahy mezi závislými a nezávislými proměnnými. Výsledky ukazují, že země a postoje k sociální odpovědnosti podniků úzce souvisí s podnikatelskou motivací. Kromě toho, základní potřeba uspokojení byla pozitivní, ale s relativně nízkou korelací, přičemž nebyly zjištěny žádné významné rozdíly mezi pohlavími. Nezávislé proměnné vysvětlily téměř 30% rozptylu v motivaci studentů, aby se stali sociálními podnikateli. Implikace pro další výzkum a vývoj iniciativ sociálního podnikání jsou diskutovány.
Klíčová slova: společenská odpovědnost; Česká republika; Sociální podnikání; CSR; Malajsie; motivační faktory

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 3. 2015
Datum podání práce: 15. 5. 2015
Datum obhajoby: 25. 9. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/52315/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: