Plánování letu za IFR a kalkulace nákladů na vypravení letu

Název práce: Plánování letu za IFR a kalkulace nákladů na vypravení letu
Autor(ka) práce: Greguš, Adam
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Mervart, Michal
Oponenti práce: Kutenič, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této práce je popsat dílčí kroky pro plánování letu z Prahy do Paříže a spočítat přímé náklady související s vypravením letu do cílové destinace. Výchozí hypotézou je předpoklad, že výše zmíněné náklady na vypravení letu budou mít větší jak 50% podíl na tržní ceně letenky. Teoretická část je zaměřená na vysvětlení a vymezení základní pojmů pro pravidla letu, obecné navigace a radionavigace, meteorologie a plánování letu a vysvětlení toho, jaký význam to pro kalkulaci nákladů má. Praktická část se zabývá kalkulacemi plných nákladů následně rozpočítaných na jednici výkonu, respektive jednoho přepraveného cestujícího při daném obsazení letadla. Náklady jsou posuzovány z hlediska relativního podílu na celkových nákladech a jejich významu.
Klíčová slova: Přístrojový let; Vypravení letu; Kalkulace nákladů; Plánování letu; IFR; Boeing 737
Název práce: IFR Flight Planning and Direct Costs Related with a Flight Dispatch
Autor(ka) práce: Greguš, Adam
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Mervart, Michal
Oponenti práce: Kutenič, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this thesis is to describe partial steps for flight planning from Prague to Paris and to identify and calculate direct costs immediately related with dispatch of this flight. The initial assumption suppose that such costs generate more than 50 % of a flight ticket market's price. Theoretical part is focused on identification and description of flight rules, general navigation and radionavigation, meteorology and flight planning, including the explanation of the importance such knowledge areas for calculation. The other part implies full flight costing while total costs are reallocated to performance unit which is defined as total costs per passenger transported at given load factor. Such costs are explained in consideration of relative share and their importance.
Klíčová slova: Boeing 737; Aviation; Flight's Dispatch; Instrument Flight Rules; Flight Planning; Calculatinfg of Costs; IFR

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra logistiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 3. 2015
Datum podání práce: 1. 6. 2015
Datum obhajoby: 23. 6. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/51790/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: