Teritoriální zaměření nové exportní strategie ČR

Název práce: Teritoriální zaměření nové exportní strategie ČR
Autor(ka) práce: Smrčková, Gabriela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Klosová, Anna
Oponenti práce: Gullová, Soňa
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá problematikou teritoriálního zaměření nové exportní strategie České republiky. Pro účely této práce byly vybrány dvě modelové země - Brazílie a Argentina, coby představitelé prioritních a zájmových zemí českého exportu. Práce se skládá ze čtyř kapitol. V první kapitole je vysvětlen význam exportu v malé otevřené ekonomice. K tomuto účelu je použito ukazatelů míry a tvaru otevřenosti české ekonomiky. Druhá kapitola se zabývá proexportní politikou státu, zaměřuje se především na její institucionální rámec a na Exportní strategii ČR na období 2012-2020 jakožto hlavní dokument, na základě kterého je proexportní politika realizovaná. Třetí kapitola se věnuje Brazílii. Jsou zde uvedeny základní makroekonomické ukazatele, teritoriální a komoditní struktura importu. Na základě těchto údajů jsou dále stanoveny perspektivní obory pro český vývoz. V závěru kapitoly jsou pak všechny informace shrnuty pomocí SWOT analýzy. Čtvrtá kapitola kopíruje strukturu třetí kapitoly, ovšem se zaměřením na Argentinu.
Klíčová slova: Brazílie; Argentina; zahraniční obchod; exportní strategie; proexportní politika; prioritní země; zájmové země
Název práce: The teritorial focus of the new export strategy of the Czech Republic
Autor(ka) práce: Smrčková, Gabriela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Klosová, Anna
Oponenti práce: Gullová, Soňa
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with the teritorial focus of the new export strategy of the Czech Republic. For the purposes of this study two countries were selected to be analyzed - Brazil and Argentina, as representatives of both the priority countries and the countries of interest. The work is divided into four parts. In the first part, the importance of exports in the small open economies such as the Czech Republic is explained using the indicators of the degree and shape of openness. The second part deals with the export promotion policy, focusing primarly on its institutional background and Export Strategy of the Czech Republic 2012-2020. The third chapter is dedicated to Brazil, mainly to its macroeconomic indicators as well as to the territorial and commodity structure of imports. Taking into account the data collected, promising areas for export are identified. At the end of this chapter, SWOT analysis summarizing all information can be found. The forth chapter analogically follows the structure of the third part but focusing on Argentina.
Klíčová slova: Export Strategy; Brazil; Argentina; Foreign Trade; Export Promotion Policy; Priority Countries; Countries of Interest

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 10. 2013
Datum podání práce: 24. 4. 2015
Datum obhajoby: 25. 5. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/45055/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: