Česká republika očima cizinců

Název práce: Česká republika očima cizinců
Autor(ka) práce: Jankovičová, Nikola
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Pešek, Ondřej
Oponenti práce: Malcová, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce analyzuje názor cizinců na Českou republiku, ale také se zabývá Českou republikou jako značkou. Práce přibližuje pohled obyvatel několika zemí světa, ať už v Česku žijí, pouze zemi navštívili, nebo se sem teprve v budoucnu chystají. V teoretické části se zaměřuje na destinační marketing České republiky, Čechy a jejich povahu, Česko jako značku, tedy i na českou kuchyni, památky nebo osobnosti. Praktická část ukáže, proč si cizinci zemi vybírají pro život, dovolenou, co je zde láká a odrazuje, ale lze v ní najít i ukázky ze zahraničních průvodců. V této části se věnuji názorům 34 národností. Bakalářská práce je přínosem především pro rozvoj cestovního ruchu České republiky, připomínky cizinců z dotazníku mohou v budoucnu pomoci v dalším vylepšení situace v ČR a její prezentace ve světě. Je důležité vědět, co u nás cizinci vyhledávají, co by zlepšili a co si o nás jako o národu myslí. V závěru práce lze vidět, že problematiku vidí jinak Češi, jinak Poláci a jinak Britové. Z toho vyplývá, že je důležité se zaměřit na tyto preference a podle toho upravit informace pro návštěvníky z daného státu.
Klíčová slova: výzkum; značka; destinační marketing; Češi; turismus; kultura; cizinci
Název práce: Czech Republic in Foreigners' Perspective
Autor(ka) práce: Jankovičová, Nikola
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Pešek, Ondřej
Oponenti práce: Malcová, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this thesis is to analyze foreigners' opinions about the Czech Republic and to describe the Czech Republic as a brand. It gives an insight view of citizens of several countries in the world, whether they live in the Czech Republic, have only visited it or they will come in the future. In the theoretical part, I focus on destination marketing of the Czech Republic, Czechs' nature and Czech Republic as a brand, which means Czech cuisine, sights and famous people. The practical part illustrates why do foreigners choose the country as a place to live or to spend their free time in; what attracts and distracts them. In this part, I present the opinions of 34 nationalities. It also shows how the country is described in guides. The bachelor thesis is beneficial especially for a development of tourism in the Czech Republic; ideas of foreigners in the survey can help to improve the propagation of the Czech Republic in the world. It is important to know what foreigners expect from the country, what should be improved, what they think about us. In conclusion, we can see that each nation has a different opinion on the issue. We must treat each nation differently and we have to communicate to them what they are interested in.
Klíčová slova: foreigners; tourism; destination marketing; survey; culture; Czechs; brand

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 5. 11. 2014
Datum podání práce: 30. 4. 2015
Datum obhajoby: 26. 5. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/50167/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: