Ekonomie luxusu – kupují studenti ČVUT padělky luxusního oblečení? Komparativní analýza se studenty VŠE

Název práce: Ekonomie luxusu – kupují studenti ČVUT padělky luxusního oblečení? Komparativní analýza se studenty VŠE
Autor(ka) práce: Vágner, Jan
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Rod, Aleš
Oponenti práce: Čermáková, Klára
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem bakalářské práce je navázat na Bc. Tomáše Štegmanna (provedl analýzu na studentech z Vysoké školy ekonomické) a ověřit jeho hypotézy na Českém vysokém učení technickém. Záměrem je rozšířit analýzu o problematiku sexuální signalizace ve spojení s demonstrativní spotřebou, případně kvazi-demonstrativní spotřebou. Vliv prostředí na nákup padělku nebyl potvrzen, ale nalezl jsem vyšší sklon ke koupi luxusního oblečení u studentů z VŠE než z ČVUT. Vlivy, které zvyšují logaritmus proporcionální šance, jsou: nízký příjem, příslušnost k ženskému pohlaví, neschopnost ohodnotit způsobilost rozeznání imitace, pozitivní vztah k podvrhu, záměr pořídit si originál. Naproti tomu opačným směrem působí negativní vnímání falzifikátu, nejistota ve vlastnictví padělku. Z dat vyplynulo, že u studentů z ČVUT nepřevažuje místo pořízení podvrhů v zahraničí na rozdíl od studentů z VŠE. Panuje obecné přesvědčení o nezávažnosti kriminální činnosti spojené s ochranou práv.
Klíčová slova: sexuální signalizační systém; demonstrativní spotřeba; padělání; ekonomie luxusu
Název práce: Luxury economics - Do students of CTU buy counterfeits? Comparative study of CTU and VŠE
Autor(ka) práce: Vágner, Jan
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Rod, Aleš
Oponenti práce: Čermáková, Klára
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this thesis is verifying hypotheses of BA Tomáš Štegmann (who analysed students at The University of Economics in Prague (VŠE)) at Czech Technical University in Prague (CTU). My intension is to extend thesis for sexual signalling with conspicuous consumption, alternatively quasi-conspicuous consumption. I failed to prove significant effect of social environment, however I found that there is higher tendency for Economic students to buy luxury goods. These influences reinforcing the chance to purchase counterfeits: low income, female gender, disability to judge his/her fake discerning capability, favour perception of counterfeits, aim at owning luxury goods. Negative perception of counterfeits and uncertainty of forgery possession reduce the chance to purchase. The purchase of imitation on holiday was not prevailing at CTU as it was at VŠE. People minimize the seriousness of the crime of counterfeiting.
Klíčová slova: sexual signalling system; luxury economics; conspicuous consumption; counterfeiting

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Ekonomie
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra ekonomie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 10. 2014
Datum podání práce: 31. 12. 2014
Datum obhajoby: 2. 2. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/50084/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: