Social Media Application among Museums: Case Study on Berlin and Prague Museums

Název práce: Social Media Application among Museums: Case Study on Berlin And Prague Museums
Autor(ka) práce: Suzić, Bojana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Karlíček, Miroslav
Oponenti práce: Farris, Kristina
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Dynamic developments in the field of information technology already demonstrated a substantial impact in many aspects of life and work. New approaches based on Internet and networking significantly influenced corporate environments, created new markets and changed the way the businesses organize their processes and perform their activities. Conceptual evolution of Internet and Web, substantiated through the Web 2.0 and the emergence of online social networks, reinvented the way the enterprises interact with their customers. Museums, as cultural institutions with an important mission, are not unaffected by that change, however. In order to fulfill their duties and societal purpose successfully, they have to attract visitor attention and engage publics effectively in highly competitive and saturated environment. The goal of this work is therefore to investigate how and in what they do that in the online world. From that point, this work analyzes the presence and activity of museums on online social networks. It focuses on museums in Prague and Berlin, considering their general web presence and dynamics of activities on Facebook and Twitter. This thesis further aims to provide an understanding of how Berlin and Prague museums leverage internet and social media networks in their interactions with audiences. Following those goals, the main research presented in this work included gathering, processing, and analysis of activities of 196 Berlin and 100 Prague museums on Facebook and Twitter. The messages posted by these museums have been gathered for the period of three months - February, March and April of 2014. The assessment included quantitative and qualitative exploration of museums' activities. The qualitative part of research considered content activity, media structure and thematic content of messages posted by museums on Facebook and Twitter. The resulting analysis provided an in-depth overview of museums' activities on Facebook and Twitter, as well as comparison of approaches pursued by Prague and Berlin museums.
Klíčová slova: Twitter; Facebook ; Web 2.0 ; Museums; Social Media Marketing
Název práce: Social Media Application among Museums: Case Study on Berlin and Prague Museums
Autor(ka) práce: Suzić, Bojana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Karlíček, Miroslav
Oponenti práce: Farris, Kristina
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Dynamický vývoj v oboru informačních technologií se již výrazně projevil v mnoha aspektech běžného a pracovního života. Nové přístupy založené na internetu a počítačových sítích podstatným způsobem ovlivnily obchodní prostředí, vytvořily nové trhy a změnily způsob organizace obchodních procesů a činností. Koncepční vývoj internetu a webu reprezentovaný Webem 2.0 a sociálními sítěmi umožnil obnovit způsob komunikace firem se zákazníky. Muzea jako kulturní instituce s důležitým odkazem nezůstala ale touto změnou nedotčena. Aby úspěšně dostála svým povinnostem a sociálnímu účelu, musí přitahovat pozornost návštěvníků a veřejnost efektivně zapojovat ve vysoce konkurenčním a nasyceném prostředí. Cílem této práce je proto zjistit, jak a do jaké míry k tomu dochází v online světě. Z tohoto pohledu práce analyzuje existenci a aktivitu muzeí na online sociálních sítích. Zaměřuje se na muzea v Praze a Berlíně s ohledem na jejich kompletní webovou prezentaci a dynamiku jejich aktivit na Facebooku a Twitteru. Tato diplomová práce se dále snaží popsat, jakým způsobem vlivná internetová a sociální média muzeí v Berlíně a Praze komunikují s publikem. S ohledem na tento cíl zahrnuje hlavní výzkum této práce shromáždění, zpracování a analýzu aktivit 196 berlínských a 100 pražských muzeí na Facebooku a Twitteru. Zprávy odeslané těmito muzei byly shromažďovány za období tří měsíců - únor, březen a duben 2014. Do hodnocení se promítlo kvalitativní a kvantitativní využívání muzejních aktivit. Do kvalitativní části výzkumu byly zahrnuty vzdělávací aktivity, struktura médií a tematický obsah zpráv zasílaných muzei na Facebooku a Twitteru. Výsledná analýza poskytla hloubkový přehled muzejních aktivit na Facebooku a Twitteru a srovnání přístupů používaných muzei v Berlíně a Praze.
Klíčová slova: sociální média; Twitter; Web 2.0; Facebook; muzea

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/International Business - Central European Business Realities
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 11. 2012
Datum podání práce: 15. 6. 2013
Datum obhajoby: 27. 1. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/40324/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: