Institut Umění – komunikační strategie v oblasti kulturní politiky

Název práce: Institut Umění – komunikační strategie v oblasti kulturní politiky
Autor(ka) práce: Kopecká, Tereza
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kubala, Ondřej
Oponenti práce: Šlajs, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Komunikace je běžnou součástí institucí veřejného sektoru. Strategické řízení komunikace tak, aby vedlo ke splnění definovaných cílů už však nikoli. Této hypotéze odpovídá i Institut umění, který komunikuje se svými cílovými skupinami velmi nekoncepčně. Neplánuje komunikační aktivity a nevyhodnocuje jejich úspěšnost i přes to, že jeho hlavním posláním je podpora a prezentace umění a kultury. Teoretická část práce se proto zabývá komunikací ve veřejném sektoru a jejími specifiky ve vztahu k PR. Na základě rešerší odborné literatury definuje formy PR. Ukazuje, jak pracovat s různými cílovými skupinami, jaké existují nástroje komunikace a na jakém základě se tvoří efektivní komunikační strategie. Praktická část práce, komunikační strategie konkrétního projektu výzkumné sekce Institutu umění, vychází ze strategické analýzy a komunikačního auditu a poskytuje tak komplexní pohled na Institut umění, prostředí, v němž působí, a ve kterém komunikuje.
Klíčová slova: public relations; komunikační strategie; Institut umění; komunikace
Název práce: Arts Institute - communication strategy in the field of cultural policy
Autor(ka) práce: Kopecká, Tereza
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kubala, Ondřej
Oponenti práce: Šlajs, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Communication is a regular part of public sector institutions, whereas strategic communication management serving to reach set targets is significantly less common. This hypothesis fits well the case of the Arts Institute, which tends to communicate with its target groups in a rather unsystematic way. Communication activities are not planned or evaluated, even though its main mission is to support and present arts and culture. Theoretical part of the thesis is focused on the communication in the public sphere and its specifics in relation to PR. Different forms of PR are defined as a result of literature-based research. It describes how to work with various target groups, what communication tools to use and what constitutes effective communication strategies. Practical part of the thesis presents communication strategy of a particular project lead by the research section of the Arts Institute. The strategy is based on strategic analysis and communication audit and therefore gives a clear and complex picture of the Arts Institute functioning and its environment.
Klíčová slova: communication strategy; Arts Institute; public relations; communication

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra hospodářské a sociální politiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 4. 2013
Datum podání práce: 30. 6. 2014
Datum obhajoby: 29. 1. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/42822/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: