Strategie firmy Zápůjčka pro vstup na vybraný zahraniční trh

Název práce: Strategie firmy Zápůjčka pro vstup na vybraný zahraniční trh
Autor(ka) práce: Berdychová, Michaela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Lhotáková, Markéta
Oponenti práce: Olšanová, Květa
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá internacionalizaci malé české firmy, která prodává služby na B2B trhu. Vzhledem ke své malé velikosti se firma řídí koncepcí exportního marketingu a s tím souvisejícím etnocentrickým stylem řízení. Prvním cílem této práce je vybrat vhodný trh pro zahraniční expanzi, což je provedeno v několika krocích. Nejdříve je zvoleno několik geograficky blízkých zemí potenciálně vhodných pro zahraniční expanzi, následně jsou vybrána relevantní kritéria a poté provedeno samotné porovnání na základě dostatečného množství podkladových informací. Druhým cílem práce je vypracování strategie pro vstup na vybraný trh. Tato strategie se skládá ze stanovení poslání firmy, analýzy vnějšího i vnitřního okolí firmy, volby vhodné formy vstupu na zahraniční trh a rozhodnutí ohledně segmentace, positioningu a marketingového mixu.
Klíčová slova: strategie vstupu na trh; výběr trhu; malé a střední podniky; Internacionalizace
Název práce: Strategy for the company Zápůjčka when entering selected foreign market
Autor(ka) práce: Berdychová, Michaela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Lhotáková, Markéta
Oponenti práce: Olšanová, Květa
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with the internationalization of small Czech company, which sells services on B2B market. Due to its small size this company uses the concept of export marketing and ethnocentric managerial style. First aim of this thesis is to choose the best country for expansion to a foreign market. This goal will be achieved by choosing potentially suitable countries, then picking the most relevant criteria and finally by comparing selected countries on the basis of adequate background material. Second aim of this work is to elaborate a strategy for expansion to the selected foreign market. This strategy will consist of firm's mission, analysis of internal and external firm's environment, choosing the best form of entry, and determining segmentation, positiong and marketing mix.
Klíčová slova: strategy of market entry; market selection; small and medium enterprises; Internationalization

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 9. 2013
Datum podání práce: 30. 4. 2014
Datum obhajoby: 15. 9. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/43890/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: