Srovnání české a mezinárodní úpravy účetnictví ve výuce na obchodních akademiích

Název práce: Srovnání české a mezinárodní úpravy účetnictví ve výuce na obchodních akademiích
Autor(ka) práce: Stávková, Zdeňka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Fišerová, Marie
Oponenti práce: Berková, Kateřina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se věnuje tématu zavedení IFRS do výuky na obchodních akademiích. To je již od roku 2007 zařazeno do Rámcového vzdělávacího programu Obchodní akademie. Cílem práce je vytvořit návrh obsahu učiva IFRS pro střední školy. Školy i přes povinnost tuto problematiku zařadit do svých školních vzdělávacích programů ji nezařazují do výuky účetnictví ani v rámci výuky účetnictví ani jako samostatný předmět. Čtenář se v práci seznámí s IFRS a současným stavem výuky účetnictví a IFRS na OA. V další části se pak seznámí s návrhem obsahu učiva IFRS jak v předmětu účetnictví, tak i v samostatném předmětu. Součástí práce je i výzkumné šetření, které bylo provedeno na základě dotazníku pro žáky a absolventy obchodních akademií.
Klíčová slova: účetnictví; Obchodní akademie; IFRS
Název práce: Comparison of Czech and International Accounting adjustments in teaching business academies
Autor(ka) práce: Stávková, Zdeňka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Fišerová, Marie
Oponenti práce: Berková, Kateřina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis is devoted to the issue of the introduction of IFRS education at business school. It is since 2007, in the general educational program Business Academy. The aim is to create design content IFRS curriculum for secondary schools. Schools despite the obligation to include these issues in their school curricula it not be included in the teaching of accounting or as a separate subject. The reader is familiar with the work of IFRS and the current state of teaching accounting and IFRS to business schools. The next section will then be able to design curriculum content IFRS as the subject of accounting, as well as a separate subject. As a part of this thesis I include the research, which was based on a questionnaire for students and graduates of business schools.
Klíčová slova: Accounting; Business academy; IFRS

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra didaktiky ekonomických předmětů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 10. 2013
Datum podání práce: 30. 9. 2014
Datum obhajoby: 17. 9. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/44965/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: