Fenomén japonské mangy v české kultuře

Název práce: Fenomén japonské mangy v české kultuře
Autor(ka) práce: Skalská, Lenka
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Hucková, Barbara
Oponenti práce: Prokůpek, Marek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem japonského komiksu - mangy - a jeho vymezením v rámci české komiksové kultury. Představuje japonský komiks jako popkulturní médium a rozebírá jeho bohatou historii včetně spojitostí s moderní společností. V současné době je manga v Evropě nejvíce populární ve Francii, Itálii, Španělsku a Německu. Roční tržby z prodeje mangy v Evropě a na Blízkém východě každoročně přesahují 5 miliard Kč; náš podíl na tomto trhu je ale minimální. Práce za pomoci průzkumu analyzuje vývoj mangy a její současný stav v České republice, zaměřuje se také na jednotlivá česká nakladatelství fungující v tomto odvětví a nabídku mangy na českém trhu. Prostřednictvím výzkumu jsme ověřili, že hlavními problémy bránící růstu českého trhu mangy jsou nedostatečná rozmanitost nabídky domácích vydavatelů a následující obtíže při spolupráci s japonskými vydavateli, kteří mají malý zájem o menšinový trh. Tento cyklus vede k výslednému pocitu českých čtenářů, že jejich preference zůstávají tuzemskými vydavateli neuspokojeny, což je pak vede k uspokojení jejich potřeb na zavedených zahraničních trzích.
Klíčová slova: populární kultura; Japonsko; manga; komiks
Název práce: The Phenomenon of Japanese Manga in Czech Culture
Autor(ka) práce: Skalská, Lenka
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Hucková, Barbara
Oponenti práce: Prokůpek, Marek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with the phenomenon of Japanese comics - manga - and its definition in the context of Czech comics' culture. The work introduces the Japanese comics as pop culture medium, exploring its rich history including its connection to modern society. Currently, manga in Europe is most popular in France, Italy, Spain and Germany. Annual revenues from sales of manga in Europe and the Middle East exceed 5 billion CZK; however, the Czech share of this market is minimal. The thesis, with the help of surveys, analyzes the development of manga and its current status in the Czech Republic, focusing particularly on the Czech publishers operating in this sector and supply of manga on the Czech market. Through the research, we have verified that the primary issues inhibiting the growth of the Czech manga market are an inadequately diverse supply offered by domestic publishers and subsequent difficulties in cooperating with Japanese publishers, who have little interest in a niche market. This cycle results in Czech consumers feeling that their preferences remain unmet by domestic publishers, which leads them to established foreign markets instead.
Klíčová slova: manga; popculture; comics; Japan

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 3. 2013
Datum podání práce: 1. 6. 2014
Datum obhajoby: 20. 6. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/41899/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: