Úloha a role sociální sítě a její vliv na volební preference

Název práce: Úloha a role sociální sítě a její vliv na volební preference
Autor(ka) práce: Dušek, Jakub
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Vostrovská, Zdenka
Oponenti práce: Váňa, Daniel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem práce je zjistit, jakým způsobem vnímají politické strany úlohu a roli sociálních sítí a jak jich využívaly ve volbách do Poslanecké sněmovny v roce 2013. Především se práce zaměřuje na předvolební kampaně stran a jejich porovnání z pohledu efektivity. Výzkum je proveden formou řízených rozhovorů s představiteli osmi nejúspěšnějších stran dle volebních výsledků v roce 2013. Rozhovory udávají ucelený pohled odborníků na danou problematiku a říkají, jakým způsobem se dá efektivita sociálních sítí měřit. Metodou empirického měření interních dat je dále porovnána efektivita jednotlivých stran pro vybrané sociální sítě. Práce potvrzuje, jak významným nástrojem politické propagace mohou sociální sítě v současné době být. Také shrnuje poznatky, jakým způsobem politické strany se sociálními sítěmi hospodaří a které strany jsou nejefektivnější.
Klíčová slova: Politický marketing; Voblební kampaň; Facebook; Sociální sítě; Politické strany
Název práce: The role of social networks and its impact on electoral preferences
Autor(ka) práce: Dušek, Jakub
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Vostrovská, Zdenka
Oponenti práce: Váňa, Daniel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The objective of this bachelor thesis is the analysis of political parties' perception of the important role of social networks and its impact on the parliamentary elections 2013. The focus of this thesis is primarily on election campaigns and comparison of political parties in terms of campaign efficiency. Research was performed as structured interviews with representatives of eight most successful parties according to the parliamentary election 2013 results. The interviews provide comprehensive insight into the issue and reveals methods of efficiency measuring. Empirical measurement of internal data results in comparison of efficiency of campaigns via social networks of chosen political parties. The thesis proves social networks role as important tools of political promotion. Finally the findings of social networks management are summarized together with efficiency comparison results.
Klíčová slova: Political promotion; Political marketing; Election campaign; Facebook; Social networks; Political parties

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Národní hospodářství
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra hospodářské a sociální politiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 7. 11. 2013
Datum podání práce: 20. 12. 2013
Datum obhajoby: 25. 6. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/45411/podrobnosti

Soubory ke stažení

Hlavní práce
Neveřejný soubor
Stáhnout
Neveřejná příloha
Neveřejný soubor
Stáhnout
    Poslední aktualizace: