Specifika módního marketingu a jeho vliv na chování spotřebitele

Název práce: Specifika módního marketingu a jeho vliv na chování spotřebitele
Autor(ka) práce: Kureková, Sylvia
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Postler, Milan
Oponenti práce: Průša, Přemysl
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá charakteristikou módního marketingu a jeho specifiky a také jeho vlivem na chování spotřebitele. Cílem této práce je definovat specifika módního marketingu, respektive komunikačních strategií módního průmyslu, a jeho vliv na rozhodování a následné chování spotřebitele se zaměřením na dvě konkrétní společnosti: H&M a Zara. Práce vysvětluje, jakým způsobem se odlišuje módní marketing od ostatních odvětví a jaké faktory ovlivňují zákazníka při výběru konkrétního produktu. Rozebírá nástroje používané k marketingové komunikaci v módním průmyslu se zaměřením na nástroje typické pro jednotlivé druhy módy, charakterizuje módní trh, jeho části a segmenty. Detailněji se problematikou zabývá právě při srovnání dvou vybraných konkrétních značek a způsobu jejich propagačního úsilí. Práce je proto rozdělena do několika tématických částí: první část se zabývá marketingem, marketingovými a komerčními komunikacemi, druhá část se věnuje konkrétně módnímu marketingu, jeho specifikům a rozdílům od ostatních odvětví, třetí část je zaměřena na vybrané módní společnosti a na jejich charakteristiku a závěrečná část je věnována vlastnímu výzkumu a analýze.
Klíčová slova: módní marketing; módní značky; H&M; Zara; móda
Název práce: Specifics of fashion marketing and its impact on consumer's behaviour
Autor(ka) práce: Kureková, Sylvia
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Postler, Milan
Oponenti práce: Průša, Přemysl
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with the characteristics of fashion marketing, its specifics and its impact on consumer's behaviour. It defines the specifics of fashion marketing and communication strategies of the fashion companies and its impact on consumer's behaviour focusing on two specific companies: H&M and Zara. This thesis explains how fashion marketing differs from other industries and what factors influence its consumers to choose the product. It analyzes the marketing tools and instruments which are typical for fashion industry, fashion market and its parts and segments. The specifics of fashion marketing are described in detail while comparing two selected brands and their promotional activities. The thesis is divided into several parts: the first part deals with marketing, marketing and commercial communications, the second part is dedicated to fashion marketing and its specifics, the third part focuses on selected fashion companies and on their promotion and final section is devoted to the own research and analysis.
Klíčová slova: fashion brands; H&M; Zara; fashion; fashion marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 12. 2. 2013
Datum podání práce: 13. 12. 2013
Datum obhajoby: 29. 5. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/41316/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: