Marketing jako nástroj regionálního rozvoje Libereckého kraje se zaměřením na cestovní ruch

Název práce: Marketing jako nástroj regionálního rozvoje Libereckého kraje se zaměřením na cestovní ruch
Autor(ka) práce: Boučková, Šárka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kouřilová, Jana
Oponenti práce: Květoň, Viktor
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá analýzou destinačního marketingu v turistických regionech cestovního ruchu Libereckého kraje. Teoretická část vysvětluje nejdůležitější pojmy spojené s cestovním ruchem a destinačním marketingem. Zkoumá význam cestovního ruchu v regionálním rozvoji. Popisuje cestovní ruch v České republice, jeho řízení a vysvětluje ekonomický význam cestovního ruchu v České republice. Praktická část se zabývá cestovním ruchem v Libereckém kraji a zaměřuje se hlavně na destinační marketing v této oblasti. Charakterizuje Liberecký kraj a jeho turistické regiony. Popisuje strategické dokumenty vytvořené na úrovni turistických regionů Libereckého kraje pomocí SWOT analýzy marketingu. Marketingová studie turistického regionu Český ráj popisuje nástroje "8P" marketingového mixu a předkládá návrhy nových nástrojů, které by mohly napomoci k rozvoji v regionu.
Klíčová slova: Cestovní ruch; Regionální rozvoj; Destinační marketing
Název práce: Marketing like a Instrument of Regional Development in Liberec Region Focusing on Tourism
Autor(ka) práce: Boučková, Šárka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kouřilová, Jana
Oponenti práce: Květoň, Viktor
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diploma thesis deals with destionation marketing analysis in tourism regions of Liberec area. The theoretical part explains the most important terms of tourism and destination marketing. The teoretical part examines the importance of tourism in regional development, describes tourism in the Czech Republic, management of tourism as well as explains the economic importance in the Czech Republic. The second part, the practical part, deals with tourism in Liberec region and is mainly focused on destination marketing in this area. This part of presented thesis also charakterizes Liberec area and tourist regions of Liberec region. It describes the strategic dosuments created on tourist regions levels of Liberec area using SWOT analysis. Marketing studies of tourist region "Cesky raj" describes "8P" tools of marketing mix and presents proposals for new instruments that could help in the development of region.
Klíčová slova: Tourism; Regional Development ; Destination Marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Regionální studia
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra regionálních studií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 9. 2011
Datum podání práce: 1. 1. 2012
Datum obhajoby: 18. 9. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/32822/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: