Crowdsourcing in Small and Medium Sized Enterprises: A study on its potential and implications

Název práce: Crowdsourcing in small and medium- sized enterprises: A study on its potential and implications
Autor(ka) práce: Snippe, Jeffry
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Štěrbová, Ludmila
Oponenti práce: Park, Hyun
Jazyk práce: English
Abstrakt:
This study investigates crowdsourcing as a specific subset of open innovation and its implications on small and medium sized enterprises (SMEs). The aim of the research is to examine the potential of crowdsourcing in terms of benefits, challenges and implications on the structure and business model of SMEs. This study uses a qualitative research method in terms of in-depth interviews with managers of SMEs and experts in the field to identify the above mentioned topics. Concerning benefits a list is concluded including direct benefits such as overcoming knowledge and financial gaps, and indirect benefits such as increased publicity. Among the major challenges are the alteration of corporate culture and mindset, and the separation of operational short term- and innovative long term thinking. This seems to be a major factor inhibiting SMEs from innovating their business model. Moreover structural changes are suggested in terms of the creation of new roles such as communication managers and knowledge workers and a structure which supports open communication and knowledge sharing. Finally several important business model factors will change such as the partner network management, the value proposition, and the customer relationships.
Klíčová slova: Open Innovation; Business Structure; Business Model; Crowdfunding; Crowdsourcing; SME
Název práce: Crowdsourcing in Small and Medium Sized Enterprises: A study on its potential and implications
Autor(ka) práce: Snippe, Jeffry
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Štěrbová, Ludmila
Oponenti práce: Park, Hyun
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Tato studie zkoumá crowdsourcing jako specifickou podkategorii otevřené inovace a její vliv na malé a střední podniky. Cílem výzkumu je analyzovat potenciál crowdsourcingu a jeho výzev, výhod a dopadů na strukturu obchodních modelů malých a středních podniků. Tato studie využívá kvalitativní výzkumnou strategii, která zahrnuje hloubkové rozhovory s manažery malých a středních podniků a odborníků v oblasti výše uvedených témat. Práce dále uvádí seznam přímých výhod, jako je překonání finančních a znalostních nedostatků a nepřímých výhod, jako je zlepšení publicity. Mezi hlavní výzvy patří změna firemní kultury a myšlení, a oddělení operačního krátkodobého a dlouhodobého inovativního myšlení. To se zdají být hlavní faktory, které odrazují malé a střední podniky od inovace svých obchodních modelů. Dále práce navrhuje strukturální změny týkající se vytváření nových pracovních pozic, jako jsou manažeři zaměření na komunikaci a znalosti a s ní související změny ve firemní kultuře, která podporuje otevřenou komunikaci a sdílení. V důsledku těchto změn budou ovlivněny i další důležité obchodní faktory jako vedení dodavatelské sítě a vztahy se zákazníky.
Klíčová slova: Obchodní struktura; Business model ; Crowdfunding; Crowdsourcing; Otevřená inovace; Malé a střední podniky

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/International Business - Central European Business Realities
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 7. 11. 2012
Datum podání práce: 18. 5. 2013
Datum obhajoby: 18. 9. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/40220/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: