Ekonomie luxusu a luxusních statků. Příspěvek k výzkumu nákupního chování a Veblenových efektů

Název práce: Ekonomie luxusu a luxusních statků. Příspěvek k výzkumu nákupního chování a Veblenových efektů
Autor(ka) práce: Dvořák, Jiří
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Stuchlíková, Zuzana
Oponenti práce: Koubek, Ivo
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V diplomové práci je představen model signalizační spotřeby o struktuře v úrovních firemní volba, spotřební volba, signalizační volba a volba odezvy na status. Je prokazováno, že optimální signalizační volbou spotřebitele je nákladově efektivní kombinace množství a kvality. Sekvenčně racionální spotřebitel v roli rozhodovatele očekává funkci odezvy na status pozorovatelů, přičemž v případě preferované změny rozhodovatelem očekávaného rozložení odezvy na statek okázalé spotřeby pozorujeme Veblenův efekt. Model je použit k analýze modelu efektivity reklamy Tellise a Fornella, realizovatelných transakcí a zisku firmy. Model vysvětluje aspekty nákupního chování spotřebitele při spotřebě luxusních statků a chování firem na trhu s luxusním zbožím.
Klíčová slova: Firemní politika; Veblenův efekt; Signál; Status; Okázalá spotřeba
Název práce: Economics of Luxury and Luxury Goods. A Contribution to the Research of Buying Behavior and Veblen Effects
Autor(ka) práce: Dvořák, Jiří
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Stuchlíková, Zuzana
Oponenti práce: Koubek, Ivo
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis develops a model of signaling consumption in the following structure: company choice, consumption choice, signaling choice, status response choice. The optimality of cost effective combination of quantity and quality as signaling choice is demonstrated. Sequentially rational consumer as a decision-maker expects status response function of observers. Veblen effect occurs in a conspicuous good consumption when the change in expected distribution of status response is preferred. The model is used to analyze advertising efficiency model of Tellis and Fornell, transaction feasibility and company profit. The model of signaling consumption explains certain aspects of consumer buying behavior in luxury consumption and company policy on luxury markets.
Klíčová slova: Status; Signal; Company policy; Conspicuous consumption; Veblen effect

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Ekonomická analýza
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra ekonomie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 11. 2012
Datum podání práce: 12. 5. 2013
Datum obhajoby: 21. 6. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/35927/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: