Trvalá udržitelnost jako klíčový faktor ve strategiích moderního marketingu

Název práce: Sustainability as a key factor in modern marketing strategies
Autor(ka) práce: Masyk, Thomas
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Notz, Hans Wolfgang
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The goal of this thesis is to show that sustainability has become the guiding principle in politics and business and therefore needs to be integrated as important factor in all marketing strategies. The protection of the planet's scarce natural resources and the necessity to preserve an intact environment for future generations are vital challenges that have been internalized by big successful entrepreneurs like BMW, HOCHTEF and HIPP. These three companies have been selected as examples for the most important industrial sectors - the automotive, construction and food industry - because their corporate policies integrate sustainable directives in all business areas. Sustainability has become a substantial driver for innovation, higher reputation and for increased revenues. Nonetheless, sustainability marketing has still considerable development potential particularly with regard to emotional advertising and placement of highly valued principles of action. An online survey with 143 participants confirmed the results of major surveys of well-known research institutes. On the consumer side, there is a fairly strong sustainability consciousness. The vast majority would spend more for sustainable products. However, a purchase-influencing stimulus through good emotional and informative advertising is not yet present to a sufficient extent. By promoting sustainable values and orientation, sustainability marketing can significantly change the consumers' behavior and eliminate information deficits.
Klíčová slova: Sustainability marketing; sustainable development; sustainability standards; sustainability survey
Název práce: Trvalá udržitelnost jako klíčový faktor ve strategiích moderního marketingu
Autor(ka) práce: Masyk, Thomas
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Notz, Hans Wolfgang
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Cílem této diplomové práce je ukázat, že udržitelný rozvoj se stal jedním z hlavních principů v politice a ekonomice, a proto by měl být integrován jako důležitý faktor do všech marketingových strategií. Ochrana přírodních zdrojů planety a nezbytnost ochrany neporušeného prostředí pro příští generace jsou velkými výzvami, které byly přijaty velkými úspěšnými podniky, jako jsou BMW, HOCHTIEF a HIPP. tyto tři podniky byly vybrány jako příklady nejdůležitějších průmyslových sektorů- výroby automobilů, stavebnictví a potravinářského průmyslu- protože jejich firemní politiky integrují zásady udržitelného rozvoje do všech oblastí podnikání. Udržitelný rozvoj se stal podstatným faktorem inovací, vyšší reputace a zvýšení zisku. Nicméně udržitelný marketing má stále velký prostor pro další rozvoj zejména s ohledem na emocionální reklamu a využití vysoce oceňovaných principů. Online výzkum na vzorku 143 dotazovaných potvrdil výsledky významných výzkumů známých výzkumných institutů. Na straně spotřebitelů existuje poměrně silné povědomí o udržitelném rozvoji. Převážná většina by byla ochotna utrácet více za udržitelné produkty. Avšak zatím nedochází k dostatečnému využití emocionálních a informačních apelů v reklamě, které by dostatečně motivovaly k nákupu. Propagováním hodnot trvale udržitelného rozvoje může udržitelný marketing významně změnit chování spotřebitelů a eliminovat informační deficity.
Klíčová slova: standardy udržitelného rozvoje; udržitelný rozvoj; udržitelný marketing; výzkum udržitelného rozvoje

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/International Business - Central European Business Realities
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 10. 2012
Datum podání práce: 15. 5. 2013
Datum obhajoby: 7. 6. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/39837/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: