Knižní marketing

Název práce: Knižní marketing
Autor(ka) práce: Rabasová, Eva
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Hanzlík, Jan
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Obsahem této diplomové práce je popis a analýza současného stavu knižního marketingu v České republice a jejím cílem je prostřednictvím případové studie zjistit, jaké úrovně dosahuje. V textu jsou nejprve uvedeny základní teoretické poznatky z oblasti marketingu, dále je popsán stav českého knižního trhu, jeho struktura produkce, historie, objem prodeje a jeho jednotliví aktéři. Na tento teoretický základ navazuje praktická část, v níž jsou uvedena specifika knižního marketingu z hlediska marketingového mixu. Poslední část práce tvoří případová studie vybrané společnosti Nakladatelství FRAGMENT, s.r.o., která patří mezi deset nejvýznamnějších nakladatelství v České republice. Tato studie zahrnuje obecný popis společnosti, její hrubou finanční analýzu a analýzu celkové úrovně marketingu a nástrojů, které používá. V závěru práce jsou uvedeny pozitivní a negativní stránky marketingu tohoto nakladatelství a návrhy na jeho zlepšení a celkové shrnutí současné situace knižního marketingu v ČR.
Klíčová slova: nakladatelství; marketing; knižní trh; knihy
Název práce: Book marketing
Autor(ka) práce: Rabasová, Eva
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Hanzlík, Jan
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis describes and analyzes the current situation of book marketing in the Czech Republic and attempts to evaluate its quality. Firstly, basic concepts related to marketing are defined, and then the Czech book market conditions, such as structure of production, history, sales volume and individual actors, are described. This theoretical ground is followed by a practical part where specifics of book marketing are mentioned in the light of the marketing mix. The last part of the thesis presents a case study of a selected company, Nakladatelství FRAGMENT, s.r.o., that belongs among the ten most significant publishers in the Czech Republic. This study includes general description of the company, its financial analysis and analysis of the quality of its marketing and marketing tools and techniques. At the end of the paper positive and negative aspects of marketing of this publisher are presented and possible improvements are proposed.
Klíčová slova: publisher; marketing; book market; books

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 11. 2012
Datum podání práce: 1. 5. 2013
Datum obhajoby: 13. 6. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/40445/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: