Důvěra mezi subjekty transakce v elektronickém prostředí (C2C)

Název práce: Důvěra mezi subjekty transakce v elektronickém prostředí (C2C)
Autor(ka) práce: Ludvík, Miroslav
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Sigmund, Tomáš
Oponenti práce: Toman, Prokop
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá vytvářením důvěry mezi subjekty transakce v C2C on-line obchodu. Tento obchod se stal populárním díky rozvoji Internetu, který poskytuje rychlý a efektivní přístup k informacím. Výhodou je vysoká míra anonymity a jednoduchost, s kterou se uživatelé mohou do obchodních transakcí zapojit, obě tyto přednosti však současně svádějí k nečestnému jednání. Pro bezpečné fungování C2C on-line trhu je potřeba podpořit rozvoj vztahů mezi kupujícími a prodejci, aby bylo dosaženo určitého stupně vzájemné důvěry. Práce je zaměřena na možnosti vytváření prostředí vzájemné důvěry a omezení vzniku rizik. Dotazníkové šetření, jehož výsledky jsou uvedeny na konci práce, porovnává reálné zkušenosti uživatelů na C2C trhu s řešením, které v současnosti servery C2C přinášejí.
Klíčová slova: Aukro; eBay; důvěra; e-commerce; C2C
Název práce: Trust between actors of transaction in the electronic environment (C2C)
Autor(ka) práce: Ludvík, Miroslav
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Sigmund, Tomáš
Oponenti práce: Toman, Prokop
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bachelor thesis deals with the creation of trust between actors of transactions in C2C online market. This market became popular with the development of the Internet, which provides fast and efficient access to information. The advantage is high degree of anonymity and simplicity that enables users to participate in trade transactions. Both of these advantages, however, at the same time enticing to engage in dishonest conduct. For secure functioning of C2C online market is advisable to support the development of relationships between buyers and sellers to achieve a certain degree of mutual trust. The work is focused on the possibility of creating an environment of mutual trust and minimization of risks. The questionnaire survey, the results of which are listed at the end of this work, compares the actual experience of users on C2C market with a solution that currently provide C2C sites.
Klíčová slova: Aukro; eBay; trust; e-commerce; C2C

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 12. 2012
Datum podání práce: 1. 5. 2013
Datum obhajoby: 24. 6. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/40679/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: