Marketingové aktivity společnosti Uber

Název práce: Marketingové aktivity společnosti Uber
Autor(ka) práce: Koutníková, Martina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Boučková, Jana
Oponenti práce: Lenoch, Zdeněk
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zaměřuje na sdílenou ekonomiku a podrobně se věnuje jednomu z jejích hlavních představitelů - společnosti Uber. Na příkladu této společnosti jsou představeny možnosti, které sdílená ekonomika dává, ale také ukázány problémy, které s sebou přináší. Diplomová práce je rozdělena do logicky navazujících kapitol. Teoretická část vymezuje základní pojmy, se kterými se následně pracuje v části praktické. Jsou zde v komplexním pojetí podány informace ke sdílené ekonomice jako takové a k její hybné síle - generaci Millennials. Dále jsou zde teoreticky vymezeny pojmy, jako jsou analýza marketingového prostředí a analýza marketingového mixu, které mají v následujících kapitolách svůj praktický odraz na příkladu společnosti Uber. Diplomová práce se zaměřuje na marketingové aktivity společnosti Uber v České republice, její součástí je také dotazníkový průzkum mezi respondenty. Hlavním cílem diplomové práce je zmapování současných marketingových aktivit společnosti Uber v České republice, zjištění povědomí o službě Uber a spokojenosti s ní a následný návrh doporučení a dalších marketingových aktivit, které by společnosti Uber v České republice mohly pomoci naplnit stanovené cíle a rozvinout její potenciál. Dílčím cílem je zmapování informací o sdílené ekomomice jako takové a jejich zpracování do jednoho logického celku.
Klíčová slova: Uber; Millennials; marketingová komunikace; marketingový mix; marketing služeb; sdílená ekonomika
Název práce: Marketing Activities of Uber
Autor(ka) práce: Koutníková, Martina
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Boučková, Jana
Oponenti práce: Lenoch, Zdeněk
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This Master´s Thesis focuses on the sharing economy and more importantly, on one of the main pioneers of this phenomenon, which is Uber. Uber is presented as a typical example when describing possibilities and problems connected with the sharing economy. The thesis is divided into two main parts - the theoretical part and the practical part. The theoretical part deals with theoretical terms that are essential for a better understanding of the second, practical, part. It involves a complex description of the term sharing economy and its main driving force - Millennials (Generation Y). Furthermore, there are described terms such as marketing environmental analysis and marketing mix analysis, which are put into practice and presented on Uber in the latter part of this thesis. This thesis focuses on marketing activities of Uber in the Czech Republic and that also includes a questionnaire survey. The main goal of this thesis is to describe current marketing activities of Uber in the Czech Republic, to present findings about brand awareness of Uber in the Czech Republic and its customer satisfaction and consequently, to make recommendations on possible marketing activities, that could help Uber in the Czech Republic to meet its objectives and/or unfold its potential. The partial objective of this thesis is to put together a complex set of characteristics of the sharing economy.
Klíčová slova: Marketing Communication; Marketing Mix; Services Marketing; Uber; Sharing Economy; Millennials

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 12. 10. 2016
Datum podání práce: 10. 5. 2017
Datum obhajoby: 14. 6. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/59178/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: