Popularizace politiky: Využití prvků popularizace při první prezidentské volební kampani v ČR

Název práce: Popularizace politiky: Využití prvků popularizace při první prezidentské volební kampani v ČR
Autor(ka) práce: Chrtková, Kristýna
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Dvořáková, Vladimíra
Oponenti práce: Němec, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této diplomové práce je nalézt vybrané prvky popularizace politiky v prezidentské kampani před první přímou volbou českého prezidenta v roce 2013. Empirická část práce popisuje, jaké prvky popularizace politiky se v médiích objevily, ve kterých mediálních formátech se nejvíce uplatnily, a ve kterých prezidentských kampaních oficiálních kandidátů byly použity. Práce řeší, zda předvolební kampaň proběhla v typicky nepolitickém prostředí. Výzkum je proto omezen na lifestylové a odborné časopisy, televizní a rozhlasové talk show a příspěvky v internetovém prostředí a na sociální síti Facebook.
Klíčová slova: personalizace; Web 2.0; I-pistemologie; celebritizace; populární kultura; prezidentská předvolební kampaň; popularizace politiky
Název práce: Popularization of politics: popularization of politics features in the first presidential election campaign in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Chrtková, Kristýna
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Dvořáková, Vladimíra
Oponenti práce: Němec, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this thesis is to identify particular popularization of politics features during the presidential campaign before the first Czech presidential election in 2013. The thesis points out which popularization features appeared in Czech media, which media and which candidates used those popularization features. By focusing on the lifestyle magazines and professional journals, TV and radio talk shows, websites and Facebook posts, the case study shows the presidential campaign in the context of unpolitical media sphere.
Klíčová slova: celebritization; personalization; presidential campaign; popularization of politics; Web 2.0; popular culture; I-pistemology

Informace o studiu

Studijní program / obor: Politologie/Politologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra politologie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 7. 2015
Datum podání práce: 30. 5. 2016
Datum obhajoby: 30. 5. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/53709/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: