Vybrané trendy v retailu ČR

Název práce: Vybrané trendy v retailu ČR
Autor(ka) práce: Kolmačková, Zuzana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Cimler, Petr
Oponenti práce: Průša, Přemysl
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá šesti významnými trendy, které mají značný vliv na potravinářské řetězce působící na českém trhu. Jedná se o (1) trend ve struktuře prodejních formátů, (2) trend investic do remodelingu prodejen, (3) trend v nabídce potravin vyznačující se podporou českých regionálních produktů, (4) trend v začleňováním skupiny speciálních potravin, (5) trend využívání moderní technologie při nakupování a (5) integrace e-shopů a kamenných prodejen. Práce zkoumá trendy v souvislosti se spotřebním chováním prostřednictvím dotazníkového šetření. Praktickým přínosem diplomové práce je doplnění stávajících výzkumů o dodatečné poznatky a případné doporučení, na kterou trendovou oblast by se měly maloobchodní řetězce více orientovat.
Klíčová slova: trendy; omnichannel; potraviny online; inovační technologie; rychloobrátkové zboží; retailové řetězce; maloobchod; vývojové tendence
Název práce: Retail trends in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Kolmačková, Zuzana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Cimler, Petr
Oponenti práce: Průša, Přemysl
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis deals with six retail trends that influence significantly food retail chains located in the Czech market. It includes (1) trend in structure of stores in terms of sales area surface, (2) trend in investment in store remodeling, (3) trend in grocery offer supporting Czech regional products, (4) trend in offering healthy grocery, (5) trend in innovation technologies in stores and (5) integration of e-shops and stores. The diploma thesis analyses these trends relating to consumer behaviour via questionnaire survey. Practical contribution of the thesis is to complement existing researches with additional knowledge and possible recommendations that can be used from retailers side.
Klíčová slova: omnichannel strategy; evolutionary tendencies in retail; trends; food retail chains; online grocery; innovation technologies; FMCG; retailing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 6. 2015
Datum podání práce: 28. 4. 2017
Datum obhajoby: 31. 5. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/53533/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: