Kulturní rozdíly na webu

Název práce: Kulturní rozdíly na webu
Autor(ka) práce: Pelíšek, Jiří
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kincl, Tomáš
Oponenti práce: Přibil, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce uplatňuje teorii kulturních rozdílů v prostředí webů. V práci je hodnoceno několik desítek vybraných internetových stránek z různých národních kultur a je provedena jejich analýza. Zkoumány jsou rozdíly ve web designu a marketingové komunikaci v závislosti na kultuře. Hodnocení vychází z kulturních modelů sociálního psychologa Geerta Hofstedeho a antropologa Edwarda T. Halla. Zkoumané weby jsou vybrány z devíti kulturních klastrů podle Inglehart-Welzelovy mapy, která vychází z dat projektu World Values Survey. Další zkoumaná skupina webů zahrnuje největší světové producenty v odvětví. K hodnocení je použita tabulka doporučených kulturních aspektů ve webovém designu, která je uvedena v práci s názvem Cross-Cultural Strategies for Web Design (Armando Calabrese et al. 2012), autoři této studie navazují a rozvíjí práci Aarona Marcuse a Emilie Gould. Cílem této diplomové práce je analyzovat, zda se na vybrané skupině webů projevují kulturní rozdíly.
Klíčová slova: A. Marcus; E.W. Gould; kulturní rozdíly na webu; kulturní dimenze; web design; Geert Hofstede
Název práce: Cultural Differences on Web
Autor(ka) práce: Pelíšek, Jiří
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kincl, Tomáš
Oponenti práce: Přibil, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis applies the theory of cultural differences in the web environment. Several dozens of selected websites from various national cultures are evaluated and analyzed. Differences in the web design and marketing communication are studied depending on the culture. The evaluation is based on cultural models of social psychologist Geert Hofstede and anthropologist Edward T. Hall. Research sites are selected from nine cultural clusters according to the Inglehart-Welzel cultural map, based on the World Values Survey data. Other site surveyed includes the world's largem producers in the industry. The authors of this study build on and developed work of Aaron Marcus and Emilie Gould in the web design of Cross-Cultural Strategies for Web Design (Armando Calabrese et al., 2012). The objective of this diploma thesis is to analyze whether cultural differences are manifested on a selected group of websites.
Klíčová slova: Cultural Differences on Web; Web design; Cultural dimensions; Geert Hofstede; A. Marcus; E.W. Gould

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 3. 2016
Datum podání práce: 30. 4. 2017
Datum obhajoby: 12. 9. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/61644/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: