Ocenění akcií mezinárodní společnosti

Název práce: Ocenění akcií mezinárodní společnosti
Autor(ka) práce: Skokanová, Anežka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Taušer, Josef
Oponenti práce: Jurek, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Mezinárodní společnosti vykazují určité zvláštnosti, jež je nutno při procesu ocenění zohlednit. Cílem této diplomové práce je identifikace specifik při oceňování mezinárodních společností a následná aplikace těchto poznatků v případové studii ocenění akcií The Coca-Cola Company. Pro ocenění byla zvolena metoda tržního porovnání, konkrétně pomocí regresního modelu ocenění, jenž bude proveden ve dvou modifikacích. Dílčím cílem práce je pak tedy srovnání vypovídající hodnoty jednoduchého a vícefaktorového regresního modelu ocenění. Diplomová práce je rozdělena do tří kapitol – první vychází především z rešerše literatury a elektronických zdrojů a přináší teoretická východiska k danému tématu, druhá se věnuje případové studii a třetí již pouze shrnuje závěry ocenění.
Klíčová slova: oceňování; The Coca-Cola Company; metoda tržního porovnání; regresní model ocenění; mezinárodní společnost
Název práce: Stock Valuation of an International Company
Autor(ka) práce: Skokanová, Anežka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Taušer, Josef
Oponenti práce: Jurek, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Valuing of international companies brings special challenges which need to be taken into account. The aim of this thesis is to identify these specifics and apply them in a case study focused on stock valuation of The Coca-Cola Company. Relative valuation method has been chosen for the case study, specifically valuation model using regression analysis which will be carried out in two modifications. The partial aim of this thesis is to compare predictive value of simple and multiple linear regression model. This diploma thesis is divided into three chapters - first brings theoretical foundations related to the topic and is based mostly on literature and electronic resources review, second is concentrated on the case study and the last chapter summarizes findings detected during valuation process.
Klíčová slova: relative valuation method; international company; valuation; The Coca-Cola Company; regression valuation model

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 11. 2016
Datum podání práce: 5. 12. 2017
Datum obhajoby: 17. 1. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/59813/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: