Review fáze change management procesu a její možnosti automatizace ve společnosti DHL

Název práce: Review fáze change management procesu a její možnosti automatizace ve společnosti DHL
Autor(ka) práce: Mach, Tomáš
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Bruckner, Tomáš
Oponenti práce: Motejzík, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce je zaměřena na proces kontroly a zavírání změn ITIL Change Management procesu ve společnosti DHL. Cílem této práce je navržení všeobecných zlepšení, které povedou ke všeobecnému zvýšení efetktivnosti review fáze procesu. V teoretické části jsou obsaženy základní principy a východiska ITIL Change Management procesu a je sumarizován proces řízení změn ve společnosti DHL. V praktické části je definován interní proces zavírání jednotlivých RFC tiketů. Dále je provedena analýza dat a identifikace problémů, způsobující neefektivnost zavírání jednotlivých žádostí o změnu a to v interním IT service management systému ServiceNow, ve kterém je DHL Change Management proces dokumentován a řízen. Na základě zjištěných problemů je navrženo jejich možné řešení formou požadavků na změnu procesu a systémových požadavků na rozšíření funkcionality aplikace ServiceNow. Závěrečná část této práce se zaměřuje na možnost zjednodušení a automatizaci současných postupů, pomocí nově vytvořených aplikací v programu MS Excel.
Klíčová slova: ITIL; Change Management; ServiceNow
Název práce: Review Stage of Change Management Pro-cess and Possibility of Automation: Case Study Research on DHL ITS
Autor(ka) práce: Mach, Tomáš
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Bruckner, Tomáš
Oponenti práce: Motejzík, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis is focused on efficiency improvement of Review stage of ITIL Change Management process in the company DHL. An overall aim of this thesis is to suggest general improvements of Change Management process which will result in the increase of efficiency of Review stage. The summary of basic concepts and principles of the ITIL Change Management and DHL Change Management process is described in the theoretical part. The practical part of this thesis starts with the definition of DHL review process and its activities. The analysis of data and identification of constraints, which results in inefficiency of the process, is a subject of fifth chapter. The analysis is carried out in the IT Service Management application called ServiceNow, which serves as documentation and management tool for the DHL Change Management process. Based on the identified problems, the system enhancements on ServiceNow functionalities and internal process requirements are suggested. The last chapter is dedicated to possibility of automation and betterment of current closure approaches via implementation of MS Excel applications. The functionalities of applications are specially developed for simplification and partial automation of current RFC closure methods and can be used as temporary solution to some of the problems, identified by thesis.
Klíčová slova: Change Management; ITIL; ServiceNow

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 12. 2016
Datum podání práce: 6. 12. 2017
Datum obhajoby: 25. 1. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/60863/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: